LinkedIn adverteren

LinkedIn, het is een plek waar professionals met elkaar in contact kunnen komen om ideeën uit te wisselen, zakelijke kansen te bespreken en relaties op te bouwen. Door meer dan 600.000 professionals in Nederland wordt dagelijks LinkedIn geopend en dit groeit nog door. De kans is zeer aanwezig dat jouw doelgroep vindbaar is op LinkedIn. Daarnaast is LinkedIn gericht op zakelijk, waardoor de gebruiker een andere mindset heeft met het gebruiken van het platform. Ideaal voor het bereiken van de b2b-doelgroep en voor het werven van nieuwe collega’s.

Een aantal voordelen op een rijtje

Er zijn een aantal specifieke voordelen bekend over het adverteren op LinkedIn die de andere social platformen niet hebben.

 

  • Eerst en vooral, LinkedIn Advertenties zijn laser-gericht. LinkedIn stelt jou in staat om jouw doelgroep te targeten op basis van hun functie, bedrijfsgrootte, of andere factoren. Je kunt zelfs mensen targeten die bij bepaalde bedrijven of in specifieke industrieën werken.
  • Ten tweede, LinkedIn Ads zijn zeer effectief. Een recente studie van LinkedIn heeft uitgewezen dat LinkedIn Ads 2,5 keer meer kans hebben om te resulteren in een doorklik dan banner advertenties.
  • Tot slot zijn LinkedIn Ads kosteneffectief. Je kunt een budget instellen dat voor jou werkt, en LinkedIn zal je nooit meer in rekening brengen dan je budget toelaat.

De targetingopties van LinkedIn

De advertenties op LinkedIn zijn laser-gericht. Je kunt jouw perfecte doelgroep tot in de puntjes samenstellen. Dat klinkt als muziek in de oren, nietwaar? Elke LinkedIn gebruiker deelt vrijwillig data over zichzelf, denk aan het bedrijf, de opleiding en de ervaring. Daarom hebben we bij LinkedIn adverteren geen last van third-party cookies en hoeven we geen rekening te houden met privacy. De volgende opties zijn mogelijk voor het adverteren op LinkedIn: 

    • Functie
    • Functietitel
    • Senioriteit
    • Naam bedrijf
    • Industrie
    • Bedrijfsgrootte
    • Scholen
    • Opleidingen
    • Studierichting
    • Skills
    • Groepen
    • Leeftijd
    • Geslacht
    • Locatie

Het doel en de strategie

Om de advertenties van LinkedIn zo succesvol mogelijk te maken, hoort hier een nauwsluitende strategie bij. Allereerst is het belangrijk om het doel van de campagnes te bepalen. Waarom wil je adverteren op LinkedIn? Het platform kan ingezet worden voor naamsbekendheid, het realiseren van verkeer naar je website of het genereren van leads. Vanuit dit doel werken we naar een strategisch plan. Dit doen we aan de hand van het See, Think & Do model van Google.

Aan de slag met adverteren op LinkedIn

Benieuwd naar de mogelijkheden voor het adverteren op LinkedIn? Onze specialisten kijken graag vrijblijvend naar jouw website of webshop om te kijken of LinkedIn adverteren geschikt is.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!