Facebook ads

Bereik het grote publiek!

Facebook ads

Wil je graag het grote publiek bereiken? Dat doe je met Facebook ads! Met meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland behoort Facebook namelijk tot één van de grootste social media platformen van de lage landen. Daarom is Facebook ook zo razend populair voor het adverteren van verschillende producten en diensten. 

De mogelijkheden van Facebook adverteren zijn groot. Zo kan je gebruikmaken van dynamische remarketing, diverse doelgroepen aanmaken en de catalogus van je webshop koppelen. De opties zijn eindeloos en Facebook blijft één van de fijne en goedkope manieren van adverteren. Wij pakken dit bij NeoSEM met alle liefde voor jou op!

Vandaag nog starten met Facebook ads? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Fieke Vroon
Fieke Vroon Social advertising specialiste
fieke@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25
Ontdek Facebook adverteren

Waarom Facebook adverteren?

Facebook is en blijft één van de grootste social media platformen. Het is de perfecte manier om jouw producten en diensten uit te lichten in afbeeldingen en video’s. Wanneer je met afbeeldingen en video’s de doelgroep kan overtuigen, is Facebook een perfecte keuze. Daarnaast raden we aan om een remarketing campagne te starten. Voor maar een paar euro kan je jouw product of dienst opnieuw in beeld brengen bij de ex-websitebezoeker!

Doelgroepopties zijn groot

Spreek jouw doelgroep aan!

Met Facebook kan je ook makkelijk specifiek jouw doelgroep aanspreken. Zo kan je personen uitsluiten die niet binnen jouw doelgroep vallen. Maar je kan ook juist personen toevoegen die je wel graag wil aanspreken met jouw producten of diensten. Hierdoor is Facebook ads ideaal voor het specifiek aanspreken van een bepaalde doelgroep.

Wil je de personen targetten die al bekend zijn met jouw webshop of website? Gebruik dan de Meta-pixel. Het adverteren van Facebook gebeurt onder het Meta Business platform. Hier valt Instagram ook onder.

Pluspunten!

De voordelen van Facebook

  • Keuze uit verschillende doeleinden: Bij Facebook ads kan je uit verschillende doeleinden kiezen. Hier legt Meta (de overkoepeling van Facebook) dan ook de focus op. Hierbij kan je denken aan de doelstelling ‘Bereik’. Wanneer je hiervoor kiest, zal Facebook ervoor zorgen dat je advertentie aan zoveel mogelijk mensen wordt getoond. Kies je voor ‘Conversies’, dan zorgt Facebook ervoor dat je advertentie aan mensen wordt getoond die sneller geneigd zijn een aankoop te doen. Je kan bijvoorbeeld ook kiezen voor ‘Merkbekendheid’, ‘Verkeer’, ‘Betrokkenheid’, ‘Leads’, ‘App-promotie’ en ‘Verkoop’.
  • Specificeer de doelgroepen: Bij Facebook kan je de doelgroepen flink specificeren. Zo kan je verschillende interesses toevoegen en kan je een bepaalde locatie toevoegen. Ook kan je een bepaald geslacht of een bepaalde leeftijdsgroep targeten.
Pluspunten!

We waren nog niet klaar

  • Veel advertentiemogelijkheden: Je kan adverteren met diverse soorten advertentiemateriaal. Je kan voor één enkele afbeelding gaan, maar ook voor Facebook verhaal, carrousel of juist een Instant Experience om meer sfeer over te brengen.
  • Optimale remarketing: Bij Facebook kan je remarketen door middel van de Meta-Pixel. Deze Pixel trekt de personen na die op jouw website zijn gekomen. Dit kan vanuit alle kanalen. Wanneer Meta deze personen kan koppelen in Facebook, zal diegene jouw advertentie te zien krijgen. Je kan bij Facebook zelfs adverteren op de producten die diegene bij het verlaten van de winkelwagen niet heeft afgerekend.
  • Goedkope optie: Facebook adverteren is over het algemeen goedkoop. CPC (cost per click) ligt een stuk lager dan bij bijvoorbeeld Google of LinkedIn. Zo kan je met een klein budget ook al starten met adverteren op Facebook.

 

Bepaal de strategie

Bij NeoSEM werken we aan de hand van het See-Think-Do model. In dit model werk je met een doordachte funnel. Dit is geen standaardprocedure bij het starten van social advertising. Voor Facebook adverteren is er namelijk geen standaard strategie mogelijk, omdat elke webshop een andere doelgroep, visie en stijl heeft.

Tips voor adverteren op Facebook

Mensen overtuigen om op jouw advertentie te klikken gaat niet vanzelf. Maar wanneer je USP’s (Unique Selling Points) toevoegt aan je advertenties, verlaag je de drempel voor een conversie!

Voordat je begint met adverteren op Facebook, raden we aan om eerst een duidelijk beeld te hebben van je doelgroep. Wie wil je echt bereiken met je advertenties? Als je dit duidelijk hebt, kan je hier je advertenties op bouwen.

Verkoop je mooie producten, zoals schoenen? Dan willen potentiële klanten de schoenen ook echt zien! Maak mooie foto’s of video’s en gebruik dit beeldmateriaal in je advertenties.

Draaien je advertenties al een tijdje, maar weet je niet helemaal zeker of je nou aanpassingen moet doen? Dan is het tijd voor A/B testen! Hiermee kan je zien wat wel en niet werkt voor jouw advertenties.

Boek resultaten met je Facebook Ads

Facebook adverteren uitbesteden aan NeoSEM

Met het social team gaan we een strategie maken die perfect aansluit op jouw doelgroep en de markt. Eerst werken we samen een plan uit om het beste resultaat te halen en op de juiste manier de doelgroep aan te vliegen. Daarna koppelen we hier doelen aan. Wil je graag alles uit je Facebook ads halen? Neem dan contact met ons op!

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!