Met meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland behoort Facebook tot één van de grootste social media platformen van de lage landen. Daarom is Facebook ook zo razend populair voor het adverteren van verschillende producten en diensten. De mogelijkheden van Facebook adverteren zijn groot. Je kunt gebruik maken van dynamische remarketing, diverse doelgroepen aanmaken, de catalogus van je webshop koppelen. Zo zijn de opties eindeloos en blijft Facebook één van de fijne en goedkope manieren van adverteren. Wij pakken dit bij NeoSEM met alle liefde voor jou op!
Zoals hierboven al genoemd is, is en blijft Facebook één van de grootste social media platformen. Daarnaast is Facebook de perfecte manier om jouw producten en diensten uit te lichten in afbeeldingen en video. Wanneer je met visueel beeld de kijker kunt overtuigen, zijn Facebook en Instagram de perfecte mogelijkheden. Daarnaast is het starten van een remarketing campagne een sterk idee. Voor een paar euro kun je jouw product of dienst opnieuw in beeld brengen bij de ex-websitebezoeker.
Daarnaast kun je specifiek jouw doelgroep aanspreken. Je kunt personen uitsluiten die niet binnen jouw doelgroep vallen en ook juist personen insluiten die je graag wilt aanspreken met jouw producten of dienst. Zo blijft Facebook adverteren ook ideaal voor het specifiek aanspreken van een bepaalde doelgroep. Door gebruik te maken van de Facebook-pixel kun je ook de personen die al bekend zijn met jouw webshop of website opnieuw targetten op Facebook. Het adverteren van Facebook gebeurt onder Meta Business platform (Facebook & Instagram).
Wij werken bij NeoSEM aan de hand van het See-Think-Do model. In dit model werk je met een funnel. Dit is geen standaard procedure bij het starten van social. Voor Facebook adverteren is geen standaard strategie mogelijk, omdat elke webshop een andere doelgroep, visie en stijl heeft. Met het social-team gaan wij hiervoor zitten om een aansluitende strategie te maken. Eerst werken we samen een plan uit om het beste resultaat te halen en op de juiste manier de doelgroep aan te vliegen. Daarna koppelen we hier doelen aan.