TikTok’s Search Ads: bereik jouw doelgroep slim en effectief

Femke Kamstra SEA- & Social advertising specialiste
10 november 2023 2 min leestijd

Met de razendsnelle opkomst en enorme populariteit heeft TikTok zich gevestigd als een van ‘s werelds meest toonaangevende social mediaplatforms. Dit platform biedt gebruikers de mogelijkheid om korte video’s te maken, te delen en te ontdekken. Tegenwoordig is het niet alleen een plek voor grappige dansjes en sketches, maar heeft het zich bewezen als een krachtig kanaal voor marketeers. Met de introductie van de Search Ads, kunnen we nu nóg beter doelgroepen bereiken met pakkende content. 

Laten we eerst eens dieper ingaan op de doelgroep van het populaire platform om je vervolgens het een en ander uit te leggen over de Search Ads. Wil je graag nog een stapje terug doen en meer lezen over wat TikTok is? Lees dan snel deze blog over ‘Alles wat je moet weten over TikTok’ van mijn social ads collega Fieke!

De doelgroep van TikTok

En nee, dat zijn niet alleen de Gen Z-ers! In het begin was TikTok voornamelijk populair onder Generatie Z en de jongvolwassenen, maar inmiddels heeft het zich snel uitgebreid naar andere generaties. Van jonge tieners tot aan mensen in hun dertiger en veertiger jaren. De doelgroep is ontzettend divers. Dit komt doordat TikTok er is voor mensen met uiteenlopende interesses, van entertainment en mode tot gezondheid, onderwijs en technologie. Door deze diversiteit is het platform erg waardevol voor adverteerders. Zo kan je nu echt gericht adverteren op personen die dol zijn op de laatste schoonmaakhacks tot aan techfans die geïnteresseerd zijn in de nieuwste features van een gadget.

TikTok als zoekmachine

In de toekomst zal TikTok steeds meer gaan fungeren als een zoekmachine. Gebruikers zoeken regelmatig naar specifieke content, trends of informatie door trefwoorden in de zoekbalk in te voeren. Snel, handig en niet te vergeten: gebruiksvriendelijk, want een antwoord op een vraag of trefwoord zie je als gebruiker direct terug als een video. Iets wat tegenwoordig hét middel is voor reviews, tutorials en andere informatie. 

De voordelen?

  1. Zichtbaar bij relevante trefwoorden die aansluiten bij jouw merk;
  2. Gerichte targeting van de doelgroep;
  3. Verschillende advertentieformaten: beeldadvertenties en video;
  4. Meer inzicht en data met betrekking tot converterende zoekwoorden.

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden?

Als je op zoek bent naar een effectieve manier om jouw doelgroep te bereiken en je merkbekendheid te vergroten, overweeg dan zeker TikTok’s Search Ads in je marketingstrategie. Deze nieuwe functie belooft mooie kansen voor merken van alle groottes om te profiteren van het enorme bereik en de betrokkenheid van het TikTok-platform. Hulp nodig bij het adverteren op TikTok? Neem dan snel, vrijblijvend contact met ons op!

Femke Kamstra

Hi! Mijn naam is Femke Kamstra, SEA en Social Advertising specialist bij NeoSEM. In deze twee functies help ik onze
Meer over Femke

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!