Mensen denken bij e-mail vaak aan spam, maar wist je dat het een van de meest winstgevende kanalen in de marketingmix is? Of je nu een heel salesproces wilt automatiseren, meerdere promotiecampagnes wilt inzetten of één maandelijkse nieuwsbrief wilt versturen… Door e-mailmarketing slim toe te passen, beland je op het juiste moment in de inbox van je doelgroep.
Wil je weten hoe wij het aanpakken voor onze klanten of het ook graag professioneel uitbesteden? Lees dan snel verder!
E-mailmarketing is goed voor het versterken van de merkidentiteit, het genereren van leads, het stimuleren van (herhaal-)aankopen en het betrokken houden van bestaande klanten. De strategie en doelen verschillen wel enorm per type bedrijf en sector. E-mail voor webshops is heel anders dan e-mail voor leadgeneratie. Welke automatiseringen zijn relevant? Is een social media lead campagne voor het verzamelen van e-mailadressen interessant? En moet het CMS en/of CRM systeem gekoppeld worden met het e-mailplatform? Dit en meer nemen we allemaal in overweging.
Onze e-mailspecialist luistert goed naar jullie wensen en doelen, maar geeft ook proactief advies, om zo het gewenste resultaat te behalen of overtreffen. Interessant? Neem direct contact op voor een vrijblijvende brainstormsessie.
We draaien voor veel verschillende klanten uit diverse branches mooie campagnes. Zo zijn we o.a. bekend in de interieur-, beauty-, fashion- en reisbranche. Maar ook ontwikkelen we campagnes voor bedrijven in de educatieve en financiële sector. En daarnaast realiseren we complexe automations. Denk bijvoorbeeld aan het automatiseren van een salesproces waarbij een configurator betrokken is. Hierbij moeten allerlei systemen aan elkaar gekoppeld worden en dit vraagt soms om creatieve, technische oplossingen. Bekijk hieronder een aantal van onze meest succesvolle en inspirerende e-mailcampagnes.
Personalisatie in e-mail kan betekenen dat je bijvoorbeeld de naam of woonplaats van iemand gebruikt in de onderwerpregel of aanhef. Maar het kan zelfs zo ver gaan dat je alleen items in een bepaalde kleur laat zien op basis van de favoriete kleur van een klant. Of bepaalde onderwerpen bovenaan de mail toont op basis van eerder klikgedrag of een eigenschap.
Segmentatie in e-mailmarketing is het gebruiken van een bepaalde contactlijst of een segment daarvan of deze juist uitsluit voor het ontvangen van mails. Segmenten kunnen o.a. worden gemaakt op basis van interesses of bepaalde acties die iemand wel of niet heeft uitgevoerd.
Dynamische content in mail betekent dat de product feed wordt gekoppeld aan het mailplatform, waardoor we op basis van bepaalde categorieën of voorwaarden producten kunnen vertonen. Bijvoorbeeld eerder bekeken of gekochte producten of producten die goed aansluiten bij eerdere aankopen.
Conditionele content in e-mail is als/dan content. Dus als iemand voldoet aan bepaalde voorwaarden, dan wordt een bepaald blok vertoond of juist niet. Zo kunnen we slimme mails maken – zonder talloze kopieën – waardoor alles overzichtelijk en geordend blijft. Vinden wij heel belangrijk!
Er zijn talloze opties voor e-mailplatforms, ook wel bekend als E-mail Service Providers (ESP). Wij hebben er bewust voor gekozen om partner te worden van Spotler, ActiveCampaign en Klaviyo. Hierdoor creëren we echte expertise. Ze zijn allemaal gebruiksvriendelijk en bieden veel mogelijkheden, maar hebben ook ieder hun eigen voordelen. Welke het beste bij jou past? Dat hangt helemaal af van je wensen, budget en situatie. We adviseren je hierin graag.
Dit zijn de KPI’s waarop wij onze e-mail campagnes afrekenen en waarmee we de effectiviteit van onze inspanningen meten:
Wat gaat het uitbesteden van e-mail mij kosten?
Deze vraag kunnen we helaas niet direct beantwoorden. Het is namelijk afhankelijk van meerdere factoren: welke automations zijn van toepassing, wie maakt de content en hoe vaak wil je mailen?
We maken graag een voorstel op maat bomvol ideeën en mogelijkheden. Dus, ben je benieuwd wat jij kunt bereiken met e-mailmarketing? Neem contact op!
E-mailmarketing is belangrijk omdat het een effectieve manier is om direct contact te onderhouden met klanten. Het helpt bij het opbouwen van relaties, het bevorderen van loyaliteit, het verhogen van de omzet en het bieden van waardevolle content aan de ontvangers.
Enkele beste praktijken voor het opstellen van effectieve e-mails zijn:
Enkele veelvoorkomende fouten in e-mailmarketing zijn: