Jouw (potentiële) klanten maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks steevast bereiken? Dat kan met e-mailmarketing. Vrijwel iedereen heeft een e-mailadres, dus je kunt zowat elke klant bereiken met jouw boodschap. Deze boodschap moet natuurlijk wel uitgedacht zijn, zodat de lezers overtuigd raken van jouw producten of diensten. Heb je hier geen verstand van, of heb je geen tijd om je hierin te verdiepen? Besteed dan jouw e-mailmarketing uit aan NeoSEM en bereik met de juiste berichten op het juiste moment de juiste klanten.
Maar wat is e-mailmarketing nou eigenlijk? Bij deze vorm van direct marketing benader je (potentiële) klanten direct door in hun inbox te belanden. In de mails stuur je een aanbod naar zo veel mogelijk inboxen, of een specifiek aanbod naar individuele lezers. Door e-mailadressen te verzamelen, kun je met een succesvolle strategie starten.
De inhoud van de mails kan van alles zijn, bijvoorbeeld een nieuwsbericht of een aanbieding. Daarbij vallen aankoopbevestigingen ook onder marketing via e-mail. Wist je dat zelfs de leuke nieuwsbrieven die je vaak ontvangt ook vallen onder e-mailmarketing? Hierin kun je namelijk diensten, producten en een merk onder de aandacht brengen op een creatieve manier.
Marketing via e-mail betekent niet alleen een extra kanaal om jouw producten en diensten onder de aandacht te brengen. Het heeft veel voordelen die ik even op een rijtje heb gezet:
Verkoop je diensten of producten? Dan is marketing via e-mail geschikt voor jou. Het maakt niet uit of je bedrijf vloeren legt of parfum verkoopt. Wil je dus jouw doelgroep bereiken via mail? Dan is het tijd om met e-mailmarketing te beginnen!
Om te weten of het inzetten van e-mailmarketing een succes gaat worden is het van belang dat we beginnen met het maken van duidelijke doelstellingen. We moeten natuurlijk ergens in het proces kunnen reflecteren en kijken of het een succes is geweest.
Na het opstellen van duidelijke doelen starten we met het inrichten van het account en koppelen we de software aan je website of webshop zodat de gegevens van klanten en nieuwsbrief inschrijvingen automatisch worden doorgestuurd naar de e-mailmarketing software. Wij zorgen ook voor een pop-up met een formulier om daarmee je database verder te verrijken met nieuwe potentiële klanten
vervolgens beginnen wij met het ontwerpen van verschillende templates in jouw huisstijl voor de verschillende fases van de customer journey
Na het bouwen van de template is het tijd voor het opzetten van een plan en strategie. Hier wordt duidelijk welke campagnes we gaan automatiseren en maken we een contentkalender met daarin alle losse campagnes.
Door gebruik te maken van slimme a/b tests komen we steeds meer te weten over je klanten. Zo kunnen we de campagnes constant blijven verbeteren voor het beste resultaat.
Een mooi voorbeeld van misschien wel de meest effectieve e-mailcampagne is de ‘abandoned cart’. Middels een geautomatiseerd proces kun je een serie mailtjes sturen naar mensen die hun winkelmandje hebben verlaten in je webshop. Maar naast een abandoned cart campagne zijn er nog talloze andere geautomatiseerde campagnes die we kunnen realiseren. Denk hierbij aan een automatische verjaardagsmail die wordt verzonden op de verjaardag van je klanten of een welkomstcampagne om een goede eerste indruk achter te laten.
Allemaal leuk en aardig, maar wat gaat e-mailmarketing mij kosten? Deze vraag kunnen we helaas niet meteen beantwoorden. Het is namelijk afhankelijk van meerdere factoren: hoeveel mails wil je versturen, naar hoeveel mensen, wat voor content moet er in de mails staan? We maken graag een voorstel op maat voor jou. Ben je benieuwd wat jij kunt bereiken met marketing via e-mail? Neem dan contact met ons op!