E-mailmarketing

Ping! Bereik de inbox van jouw (potentiële) klanten.

E-mailmarketing

Wil je jouw (potentiële) klanten maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks bereiken? Dat doe je met e-mailmarketing. Vrijwel iedereen heeft een e-mailadres, dus je kan zowat elke klant bereiken met jouw boodschap. Deze boodschap moet natuurlijk wel uitgedacht zijn, zodat de lezers overtuigd raken van jouw producten of diensten. Wil je meer weten over e-mailmarketing of wil je het graag uitbesteden? Lees dan verder en bereik met de juiste berichten op het juiste moment de juiste klanten.

Vandaag nog starten met e-mailmarketing uitbesteden? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Juliette Den Hartog E-mailmarketing specialist
juliette@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

Wat zijn eigenlijk de voordelen?

Marketing via e-mail betekent niet alleen een extra kanaal om jouw producten en diensten onder de aandacht te brengen. Het heeft nog meer voordelen waar jij van kan profiteren:

  • Elke euro die je uitgeeft aan deze vorm van marketing zorgt ervoor dat je het dubbel en dwars terugverdient. E-mailmarketing is dan ook zeer effectief met een goede Return of Investment (ROI)
  • Waar niet iedereen op Twitter of Snapchat zit, is e-mail veel ‘stabieler’ dan andere platformen. Bijna iedereen heeft wel een e-mailadres. Hierdoor bereik je veel potentiële klanten. 
  • Meetbare groei, daar houden we van! De resultaten van e-mailmarketing zijn goed meetbaar, door onder andere programma’s zoals Google Analytics. In deze programma’s houden we gemakkelijk bij hoe vaak er wordt doorgeklikt én of er geconverteerd wordt. Dit maakt het niet alleen overzichtelijk, hierdoor kunnen we ook de strategie optimaliseren. 
  • Wil je de lezer persoonlijk aanspreken met bijvoorbeeld zijn of haar voornaam? Dat kan eenvoudig met deze vorm van marketing. De gegevens die je van je lezer hebt ontvangen kan je namelijk inzetten. Zo kan je ook de mails eenvoudig personaliseren aan de hand van interesses en geslacht. 

Wil je 50 (potentiële) klanten bereiken? Of juist 10.000? Het maakt niet uit hoeveel mails je wil versturen, het is allemaal mogelijk met e-mailmarketing software. E-mail is dus goed schaalbaar.

Verschillende mailings: veel mogelijkheden

01
Nieuwsbrieven

Wil je klanten op de hoogte houden van wat er speelt in jouw bedrijf? Dan zijn nieuwsbrieven een goede keuze. Je houdt je klanten niet alleen op de hoogte, je blijft ook top-of-mind. Deze mails worden vaak naar alle contacten gestuurd. 

02
Automatische campagnes

Wil je de mails wat persoonlijker maken? Met automatische campagnes richt jij je specifiek op de lezer. Denk aan een mail over zijn of haar verjaardag, of een welkomstcampagne. Je laat een goede indruk achter met deze mails. Deze mails zijn relevanter voor de lezer, waardoor ze ook vaker worden geopend en leiden tot kliks. 

03
Eenmalige acties

Een tijdelijke sale, uitverkoop, een speciale actie: je wil wil je klanten natuurlijk altijd up-to-date houden over tijdelijke kortingen en acties. Verstuur daarom mails die aansluiten op jouw eenmalige acties. 

04
Transactionele mails

Je herkent deze mails vast: je hebt een aankoop gedaan en krijgt een mail waarin deze aankoop wordt bevestigd. Dit is een transactionele mail. Deze mails zijn er vooral om de klanten te informeren. Wie wil nou niet weten dat het pakketje onderweg is? 

05
Serviceberichten

Wanneer je je klanten wil inlichten over bijvoorbeeld het aanpassen van je algemene voorwaarden, gebruik je een servicebericht. Achter een servicebericht zit geen commercieel doel.

Waar moet je rekening mee houden?

Voordat je begint met e-mailmarketing, moet je rekening houden met een aantal aspecten. Neem onderstaande punten mee in je overweging om ermee te beginnen. 

Zorg voor toestemming

Je kan niet zomaar beginnen met e-mailmarketing, je moet eerst toestemming van je klanten krijgen. Dit is niet alleen netjes om te vragen, het is ook nog eens verplicht volgens de Nederlandse wetgeving. Let er bijvoorbeeld op dat je altijd een mogelijkheid geeft in de mail waarmee klanten zich kunnen uitschrijven. Houd de privacywetgeving goed in de gaten! 

Maak e-maillijsten

Een e-mailcampagne kan natuurlijk niet beginnen zonder e-maillijsten. Zorg ervoor dat je zelf deze e-maillijsten samenstelt. Verzamel bijvoorbeeld e-mailadressen op je website. Na een tijdje heb je een e-maillijst van een mooi formaat. 

Doordat je de adressen zelf verzamelt, maak je het persoonlijk en kan je gerichte e-mails gaan sturen. Wanneer je e-maillijsten inkoopt bij een derde partij, is het minder persoonlijk en belanden je mails waarschijnlijk in de spam inbox of in de prullenbak. 

Kies een software 

Wil je een goede campagne opzetten? Dan kan je niet zonder een e-mailmarketing software. Met een goede software beheer je niet alleen makkelijk de e-maillijsten, maar je verstuurt er ook automatische mails mee. Met de software zorg je ervoor dat jouw mails niet in de spam inbox belanden. En het is natuurlijk ook erg belangrijk dat je mails goed leesbaar zijn. Ook dit bereik je door middel van de juiste software.

E-mailmarketing uitbesteden bij NeoSEM

Allemaal leuk en aardig, maar wat gaat e-mailmarketing mij kosten? Deze vraag kunnen we helaas niet meteen beantwoorden. Het is namelijk afhankelijk van meerdere factoren: hoeveel mails wil je versturen, naar hoeveel mensen, wat voor content moet er in de mails staan? We maken graag een voorstel op maat voor jou. Ben je benieuwd wat jij kunt bereiken met marketing via e-mail? Neem dan contact met ons op!

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!