E-mailmarketing

Haal het maximale uit je klantenbestand!

Onmisbaar in de marketingmix

Mensen denken bij e-mail vaak aan spam, maar wist je dat het een van de meest winstgevende kanalen in de marketingmix is? Of je nu een heel salesproces wilt automatiseren, meerdere promotiecampagnes wilt inzetten of één maandelijkse nieuwsbrief wilt versturen, door e-mailmarketing slim toe te passen, beland je op het juiste moment in de inbox van je doelgroep.

Wil je weten hoe wij het aanpakken voor onze klanten of het ook graag professioneel uitbesteden? Lees dan snel verder!

 

Vandaag nog starten met e-mailmarketing uitbesteden? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Juliette Den Hartog E-mailmarketing specialist
juliette@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

De voordelen van e-mailmarketing

  • Relatief goedkoop: geen advertentiekosten en dus een hoge ROI;
  • Betrouwbaar: mensen houden een e-mailadres vaak voor het leven;
  • Persoonlijk en relevant: dankzij personalisatie, segmentatie en dynamische content;
  • Verbeterde klantervaring: houd klanten betrokken bij je merk en werk;
  • Groei in aantal nieuwe klanten: met incentives klanten over de streep trekken;
  • Meer herhaalaankopen: verhoog de waarde van je bestaande klanten;
  • Tijd en geld besparend: dankzij geautomatiseerde processen;
  • Meetbaar resultaat en data-driven: sturen op strategische KPI’s.

E-mail strategie en doelen

E-mailmarketing is goed voor het versterken van de merkidentiteit, het genereren van leads, het stimuleren van (herhaal-)aankopen en het betrokken houden van bestaande klanten. De strategie en doelen verschillen wel enorm per type bedrijf en sector. E-mail voor webshops is heel anders dan e-mail voor leadgeneratie. Welke automatiseringen zijn relevant? Is een social media lead campagne voor het verzamelen van e-mailadressen interessant? En moet het CMS en/of CRM systeem gekoppeld worden met het e-mailplatform? Dit en meer nemen we allemaal in overweging.

Onze e-mailspecialist luistert goed naar jullie wensen en doelen, maar geeft ook proactief advies, om zo het gewenste resultaat te behalen of overtreffen. Interessant? Neem direct contact op voor een vrijblijvende brainstormsessie.

De mogelijkheden van mail

01
Personalisatie

Personalisatie in e-mail kan betekenen dat je bijvoorbeeld de naam of woonplaats van iemand gebruikt in de onderwerpregel of aanhef. Maar het kan zelfs zo ver gaan dat je alleen items in een bepaalde kleur laat zien op basis van de favoriete kleur van een klant. Of bepaalde onderwerpen bovenaan de mail toont op basis van eerder klikgedrag of een eigenschap.

02
Segmentatie

Segmentatie in e-mailmarketing is het gebruiken van een bepaalde contactlijst of een segment daarvan of deze juist uitsluit voor het ontvangen van mails. Segmenten kunnen o.a. worden gemaakt op basis van interesses of bepaalde acties die iemand wel of niet heeft uitgevoerd.

03
Dynamische content

Dynamische content in mail betekent dat de product feed wordt gekoppeld aan het mailplatform, waardoor we op basis van bepaalde categorieën of voorwaarden producten kunnen vertonen. Bijvoorbeeld eerder bekeken of gekochte producten of producten die goed aansluiten bij eerdere aankopen.

04
Conditionele content

Conditionele content in e-mail is als/dan content. Dus als iemand voldoet aan bepaalde voorwaarden, dan wordt een bepaald blok vertoond of juist niet. Zo kunnen we slimme mails maken – zonder talloze kopieën – waardoor alles overzichtelijk en geordend blijft. Vinden wij heel belangrijk!

Hoe meten we het succes?

Dit zijn de KPI’s waarop wij onze e-mail campagnes afrekenen en waarmee we de effectiviteit van onze inspanningen meten:

  • Open rate
  • Click rate
  • Conversion rate
  • Opbrengst per campagne of flow
  • Database groei
  • Eerste en tweede aankopen
  • Lifetime value (LTV)
  • Attributie
  • Reviews
  • Return on investment (ROI)

E-mailmarketing uitbesteden bij NeoSEM

Allemaal leuk en aardig, maar wat gaat e-mailmarketing mij kosten? Deze vraag kunnen we helaas niet meteen beantwoorden. Het is namelijk afhankelijk van meerdere factoren: hoeveel mails wil je versturen, naar hoeveel mensen, wat voor content moet er in de mails staan? We maken graag een voorstel op maat voor jou. Ben je benieuwd wat jij kunt bereiken met marketing via e-mail? Neem dan contact met ons op!

Veelgestelde vragen

E-mailmarketing is belangrijk omdat het een effectieve manier is om direct contact te onderhouden met klanten. Het helpt bij het opbouwen van relaties, het bevorderen van loyaliteit, het verhogen van de omzet en het bieden van waardevolle content aan de ontvangers.

Enkele beste praktijken voor het opstellen van effectieve e-mails zijn:

  • Relevante onderwerpregels: Maak aantrekkelijke en relevante onderwerpregels om de aandacht van de ontvangers te trekken.
  • Personalisatie: Gebruik de naam van de ontvanger en segmenteer je e-maillijst om gepersonaliseerde content te sturen.
  • Duidelijke oproep tot actie (CTA): Voeg een duidelijke en aantrekkelijke CTA toe die de ontvanger aanmoedigt om actie te ondernemen.
  • Mobielvriendelijk: Zorg ervoor dat je e-mails goed leesbaar zijn op mobiele apparaten.
  • Korte en bondige inhoud: Houd je e-mails kort en to the point, en gebruik visuele elementen om de leesbaarheid te verbeteren.

Enkele veelvoorkomende fouten in e-mailmarketing zijn:

  • Geen toestemming vragen: E-mails versturen zonder toestemming van de ontvanger.
  • Onpersoonlijke e-mails: Gebrek aan personalisatie in de e-mails.
  • Te veel e-mails versturen: Ontvangers overladen met te veel e-mails.
  • Slechte onderwerpregels: Onderwerpregels die niet aantrekkelijk of relevant zijn.
  • Onduidelijke CTA’s: Oproepen tot actie die niet duidelijk of aantrekkelijk zijn.
  • Verwaarlozing van mobiele optimalisatie: E-mails die niet goed leesbaar zijn op mobiele apparaten.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!