Pinterest adverteren

Maak van je pins advertenties!

Adverteren met pins

Pinterest, een platform waar dagelijks miljoenen mensen over de hele wereld op te vinden zijn. Het de visuele zoekmachine wordt voornamelijk gebruikt voor inspiratie. De Pinterest-gebruiker kan door middel van borden alle interessante pins opslaan. In Nederland wordt het platform nog steeds populairder. Pinterest adverteren is daarom een uitstekende stap om te zetten om jouw producten tijdens de see- en think-fase aan te kaarten bij de doelgroep. Lijkt jou dit ook wat?

Vandaag nog starten met Pinterest adverteren? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Fieke Vroon
Fieke Vroon Social advertising specialiste
fieke@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

Het doel van Pinterest advertising

Voor elke ondernemer is het doel van Pinterest anders. Het platform kan voor verschillende doeleindes worden ingezet, denk aan awareness, bereik of engagement met je doelgroep. Allemaal onderdelen van de see en think fase. Samen met de specialisten stellen we realistische doelstellingen op,zodat we je campagne optimaliseren en advertenties tonen aan mensen waarbij de kans het grootst is dat ze een specifieke actie ondernemen.

Social advertising met trefwoorden

De voordelen van Pinterest

Het adverteren op Pinterest brengt een aantal mooie voordelen met zich mee. 

  • De targeting van Pinterest is groter dan bijvoorbeeld Facebook. Dit komt omdat je verschillende trefwoorden kan toevoegen waar Pinterest-gebruikers naar zoeken. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je zeker weet dat de gebruiker geïnteresseerd is in je product. Stel, je verkoopt stalen deuren. Dan kun je trefwoorden toevoegen als ‘stalen deuren’, ‘ensuite deuren’ en ‘taatsdeuren’ en worden de pins zichtbaar onder de personen die gezocht hebben op deze trefwoorden.
  • Pinterest is ideaal voor de start van de customer journey. Vaak is Pinterest onderdeel van het ondersteunend conversiepad tot de aankoop. We spreken over de see-fase. Dit is de fase waarin de gebruiker zich laat inspireren en zich oriënteert. Je kunt er niet vanuit gaan dat de kijker van de pin meteen een aankoop doet, maar je blijft als merk wel door het hoofd rondspelen.

Organisch tegenover betaald

Naast adverteren op Pinterest, is het organisch plaatsen van pins ook een zeer geschikte optie om te groeien op Pinterest. Dit doe je door de juiste teksten met afbeeldingen te schrijven en dit uit te smeren over een de periode. Dat klinkt denk ik voor iedere ondernemer interessant! Is dit teveel werk voor je? Onze SEO- en social specialisten schrijven met alle liefde de mooiste teksten om jouw pins organisch te laten groeien. Op deze manier zorg je er niet alleen voor dat je betaald websitebezoekers naar je website stuurt, maar ook organisch een sterk profiel opbouwt.

Kom in contact met NeoSEM

Neem vrijblijvend contact op

Wij werken bij NeoSEM aan de hand van het See-Think-Do model. In dit model werk je met een funnel. Dit is geen standaard procedure bij het starten van social. Voor Pinterest adverteren is geen standaard strategie mogelijk, omdat elke webshop een andere doelgroep, visie en stijl heeft. Met het social-team gaan wij hiervoor zitten om een aansluitende strategie te maken. Eerst werken we samen een plan uit om het beste resultaat te halen en op de juiste manier de doelgroep aan te vliegen. Daarna koppelen we hier doelen aan.

Veelgestelde vragen over Pinterest adverteren

Adverteren op Pinterest biedt de mogelijkheid om je merk en producten te presenteren aan een actief publiek dat op zoek is naar inspiratie en nieuwe ideeën. Het visuele karakter van Pinterest maakt het ideaal voor het tonen van je producten op een aantrekkelijke en creatieve manier.

Het kostenmodel voor adverteren op Pinterest varieert afhankelijk van verschillende factoren, zoals het type advertentie, de doelgroep, de advertentie-indeling en de concurrentie op het platform. Pinterest maakt gebruik van een biedingsmodel, waarbij adverteerders bieden op de kosten per klik (CPC) of kosten per duizend vertoningen (CPM) voor hun advertenties.

Pinterest biedt geavanceerde targeting mogelijkheden waarmee je jouw advertenties specifiek kunt richten op je gewenste doelgroep. Je kunt targeting toepassen op basis van interesses, demografische gegevens, locatie, taal en zelfs specifieke zoekwoorden. Hierdoor kun je je advertenties tonen aan mensen die al interesse hebben getoond in vergelijkbare producten of onderwerpen. Bovendien kun je ook remarketing inzetten om gebruikers te bereiken die eerder interactie hebben gehad met jouw pins of website.

Adverteren op Pinterest is geschikt voor adverteerders die hun producten of diensten willen promoten bij een breed scala aan doelgroepen. Pinterest heeft een diverse doelgroep, waarvan een groot deel bestaat uit vrouwen in de leeftijdscategorie van 18-45 jaar. Het platform is met name populair bij mensen die op zoek zijn naar inspiratie, ideeën en producten op gebieden zoals mode, interieur, voeding, reizen en DIY-projecten.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!