Remarketing succesvol inzetten

Omdat ook jouw bezoeker niet in één keer afrekent

Hey! We wisten al dat je zou terugkeren

Remarketing, het werkt. Daar kan jij nu ook niet meer omheen.

Zo’n remarketing-banner na je eerdere bezoek aan onze website… Toch wel erg aantrekkelijk om op te klikken, hè?

En het mooie: ook jouw webshop kan vanaf vandaag meer omzet scoren met remarketing.

Vandaag nog starten met remarketing? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Wesley Geurtsen
Wesley Geurtsen Head of SEA
wesley@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

Jouw voordeel met remarketing

Wist je dat gemiddeld wel 98% van je bezoekers jouw website verlaat zonder een aankoop te doen?

Dat is zó zonde! Je investeert veel geld in het trekken van verkeer en vervolgens doet slechts 2% wat jij wilt: een aankoop.

Wat als wij die 2% kunnen opschroeven naar 2,5% of zelfs 3%? Heb je die rekensom ondertussen al gemaakt in je hoofd? Hoeveel extra omzet gaat jou dat opleveren? 

Met remarketing investeer je niet in nieuw verkeer: je haalt meer uit bestaand verkeer. En dat is vele malen goedkoper en effectiever dan het aantrekken van nieuwe bezoekers. Want bestaande bezoekers zijn al bekend met jouw merk en hebben al eerder interesse getoond. Met doelgerichte en gepersonaliseerde advertenties trigger je de gebruiker om toch terug te komen en een aankoop te doen. 

Wat is remarketing?

Maar wat is remarketing nou precies?

Bij remarketing laat je advertenties zien aan potentiële klanten die jouw website al eerder hebben bezocht. Zo kun je gericht jouw producten, diensten of bedrijf weer onder de aandacht brengen.

Je blijft zo niet alleen op de radar van veel potentiële klanten, je bepaalt ook waar de advertenties worden weergegeven. Remarketing kun je namelijk via verschillende kanalen inzetten.

copywriting

Remarketing via Google

Je hebt het vast meegemaakt: je kijkt een YouTube video en een advertentie van die schoenenwinkel die je online had bekeken komt langs. Waarschijnlijk wordt je interesse weer gewekt.

Deze remarketing gaat via het Google Display Netwerk. Dit netwerk bestaat uit vele websites, apps, Gmail en YouTube. Via Google Ads kun je een goede, gerichte remarketing campagne opzetten.

Remarketing op social media

Waarschijnlijk kom je ze zelf vaak tegen: remarketing ads op social media platformen.

Bij de grootste social media platformen, zoals Instagram, Twitter, LinkedIn en Facebook, is het allemaal mogelijk om remarketing in te zetten. Zo breng je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht wanneer eerdere bezoekers tijd doorbrengen op hun favoriete social media kanaal.

Start vandaag nog

Denk je dat jij al alles uit je huidige bezoekers haalt? Of wil je juist top-of-mind blijven via remarketing?

Remarketing is relatief goedkoop én super effectief. Laten we daarom zo snel mogelijk starten!

Laat je gegevens achter, dan nemen we binnen 1 werkdag contact met je op.


Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!