Remarketing succesvol inzetten

Omdat ook jouw bezoeker niet in één keer afrekent

Hey! We wisten al dat je zou terugkeren

Remarketing, het werkt. Daar kan jij nu ook niet meer omheen. Zo’n remarketing-banner na je eerdere bezoek aan onze website… Toch wel erg aantrekkelijk om op te klikken, hè? En het mooie: ook jouw webshop kan vanaf vandaag meer omzet scoren met remarketing.

Vandaag nog starten met remarketing? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Wesley Geurtsen
Wesley Geurtsen Head of SEA
wesley@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

Wat is remarketing?

Maar wat is remarketing nu precies? Remarketing is een online marketingtechniek waar we jouw advertenties richten op mensen die eerder jouw website hebben bezocht. Het doel hiervan is natuurlijk om deze mensen terug te brengen naar jouw website. Door jouw diensten of producten weer onder de aandacht te brengen, wil je ze laten converteren. Je blijft zo niet alleen op de radar van veel potentiële klanten, je bepaalt ook waar de advertenties worden weergegeven. Remarketing kun je namelijk via verschillende kanalen inzetten.

Jouw voordeel met remarketing

Wist je dat gemiddeld wel 98% van je bezoekers jouw website verlaat zonder een aankoop te doen? Dat is natuurlijk super zonde! Je investeert veel geld in het trekken van verkeer en vervolgens doet slechts 2% wat jij wilt: een aankoop.

Wat als wij die 2% kunnen opschroeven naar 2,5% of zelfs 3%? Heb je die rekensom ondertussen al gemaakt in je hoofd? Hoeveel extra omzet gaat jou dat opleveren? 

Met remarketing investeer je niet in nieuw verkeer: je haalt juist meer uit bestaand verkeer. En dat is vele malen goedkoper en effectiever dan het aantrekken van nieuwe bezoekers. Want bestaande bezoekers zijn al bekend met jouw merk en hebben al eerder interesse getoond. Met doelgerichte en gepersonaliseerde advertenties trigger je de gebruiker om toch terug te komen en een aankoop te doen. Klinkt goed toch?

copywriting

Remarketing via Google

Je hebt het vast meegemaakt: je kijkt een YouTube video en een advertentie van die schoenenwinkel die je online had bekeken komt langs. Waarschijnlijk wordt je interesse weer gewekt. Deze remarketing gaat via het Google Display Netwerk. Dit netwerk bestaat uit vele websites, apps, Gmail en YouTube. Via Google Ads kun je een goede, gerichte remarketing campagne opzetten.

Remarketing op social media

Waarschijnlijk kom je ze zelf vaak tegen: remarketing ads op social media platformen. Het zal je vast al meerdere keren zijn overkomen dat nadat je op een website bent geweest, je hier later een reclame van voorbij ziet komen. Bij de grootste social media platformen, zoals Instagram, Twitter, LinkedIn en Facebook, is het allemaal mogelijk om remarketing in te zetten. Zo breng je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht wanneer eerdere bezoekers tijd doorbrengen op hun favoriete social media kanaal.

Start vandaag nog met remarketing!

Denk je dat jij al alles uit je huidige bezoekers haalt? Of wil je juist top-of-mind blijven via remarketing? Remarketing is relatief goedkoop én super effectief. Laten we daarom zo snel mogelijk starten! Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.


Veelgestelde vragen

Je kan remarketing op verschillende kanalen toepassen, waaronder: YouTube, Facebook en LinkedIn

Een remarketing tag is een stukje code dat essentieel is voor het uitvoeren van remarketingcampagnes. Deze tag zorgt er namelijk voor dat bezoekers van je website in specifieke remarketinglijsten worden opgenomen. Hierdoor kan je ze later opnieuw benaderen met gerichte advertenties.

Remarketing is een stuk goedkoper dan andere zoekmachine advertentie mogelijkheden. Je target gerichter potentiële klanten en je hebt ook met minder concurrentie te maken. De conversie is vaak ook hoger, waardoor een klik je ook nog meer oplevert.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!