De Instagram gebruiker ervaart het elke dag: advertenties in de tijdlijn, tussen de reels, en in het shopgedeelte van Instagram. Misschien ben je zelf ook wel eens voor zo’n advertentie gevallen omdat je dit eigenlijk precies nodig had in je interieur of kledingkast? Dat is de kunst van social adverteren op Instagram: Met beelden aantonen dat de kijker jouw producten of dienst nodig heeft. Dit kan op 3 verschillende manieren: Remarketing, vergelijkbare doelgroepen en een aangepaste doelgroep aan de hand van een klantenlijst of de personen die jouw pagina geliked hebben..
Instagram laat in 2022 nog steeds de grootste procentuele groei zien onder de big five vanĀ socialsĀ (Whatsapp, Facebook, Youtube, Instagram en LinkedIn). Daarnaast is Instagram de perfecte manier om jouw producten en diensten uit te lichten in afbeeldingen en video. Ook wordt er op Instagram veel inspiratie opgedaan en wordt er veel geshopt, precies wat je wilt als ondernemer.
Daarnaast kun je specifiek jouw doelgroep aanspreken. Je kunt personen uitsluiten die niet binnen jouw doelgroep vallen en ook juist personen insluiten die je graag wilt aanspreken met jouw producten of dienst. Zo blijft Instagram adverteren ook ideaal voor het specifiek aanspreken van een bepaalde doelgroep. Door gebruik te maken van de Facebook-pixel kun je ook de personen die al bekend zijn met jouw webshop of website opnieuw targetten op Instagram. Het adverteren van Instagram gebeurt onder Meta Business platform (Facebook & Instagram).
Om jouw website van de juiste strategie te voorzien, duiken wij in jouw webshop/website en bekijken we op welke manier wij het beste jouw doelgroep kunnen aanvliegen. Dit doen we aan de hand van het See-Think-Do-model. Voor Instagram adverteren is geen standaard strategie mogelijk, omdat elke webshop een andere doelgroep, visie en stijl heeft. Met het social-team gaan wij hiervoor zitten om een aansluitende strategie te maken.
Er zijn een groot aantal opties om jouw dienst of producten op de juiste manier aan het licht te brengen binnen Instagram. De bekendste manier om te adverteren op Instagram is de advertentie in het Instagram-overzicht, ook wel tijdlijn genoemd. Inmiddels heeft Instagram het aantal adverteermogelijkheden vergroot tot 5. Ook kun je adverteren in Instagram Explore, de Instagram-winkel, Instagram Stories en Instagram Reels.
Onze social ads specialist Fieke staat te springen om jou verder te helpen met Instagram adverteren. Je hoeft niet meteen voor het totaalpakket te gaan. We voeren ook gerust gratis een scan uit om te kijken of Instagram adverteren een mooie optie is voor jouw webshop.Ā