Instagram adverteren
Bereik het grote publiekDe Instagram gebruiker ervaart het elke dag: advertenties in de tijdlijn, tussen de reels, en in het shopgedeelte van Instagram. Misschien ben je zelf ook wel eens voor zo’n advertentie gevallen omdat je dit eigenlijk precies nodig had in je interieur of kledingkast? Dat is de kunst van social adverteren op Instagram: Met beelden aantonen dat de kijker jouw producten of dienst nodig heeft. Dit kan op 3 verschillende manieren: Remarketing, vergelijkbare doelgroepen en een aangepaste doelgroep aan de hand van een klantenlijst of de personen die jouw pagina geliked hebben..
Waarom Instagram adverteren?
Instagram laat in 2022 nog steeds de grootste procentuele groei zien onder de big five van socials (Whatsapp, Facebook, Youtube, Instagram en LinkedIn). Daarnaast is Instagram de perfecte manier om jouw producten en diensten uit te lichten in afbeeldingen en video. Ook wordt er op Instagram veel inspiratie opgedaan en wordt er veel geshopt, precies wat je wilt als ondernemer.
Spreek jouw doelgroep aan!
Daarnaast kun je specifiek jouw doelgroep aanspreken. Je kunt personen uitsluiten die niet binnen jouw doelgroep vallen en ook juist personen insluiten die je graag wilt aanspreken met jouw producten of dienst. Zo blijft Instagram adverteren ook ideaal voor het specifiek aanspreken van een bepaalde doelgroep. Door gebruik te maken van de Facebook-pixel kun je ook de personen die al bekend zijn met jouw webshop of website opnieuw targetten op Instagram. Het adverteren van Instagram gebeurt onder Meta Business platform (Facebook & Instagram).
De verschillende advertentie opties binnen Instagram
Er zijn een groot aantal opties om jouw dienst of producten op de juiste manier aan het licht te brengen binnen Instagram. De bekendste manier om te adverteren op Instagram is de advertentie in het Instagram-overzicht, ook wel tijdlijn genoemd. Inmiddels heeft Instagram het aantal adverteermogelijkheden vergroot tot 5. Ook kun je adverteren in Instagram Explore, de Instagram-winkel, Instagram Stories en Instagram Reels.
- Instagram-overzicht: Een advertentie met het beeldformaat van een vierkant (1:1)
- Instagram Explore: Een advertentie die zichtbaar wordt wanneer personen op een foto in Instagram Explore klikken en dan scrollen. Het beeldformaat van deze advertenties is ook (1:1).
- Instagram-winkel: Een advertentie die zichtbaar wordt binnen de winkel van Instagram (winkelmandje). Het beeldformaat van deze advertenties is ook (1:1).
- Instagram Stories: Een advertentie tussen de verhalen die personen plaatsen die jij volgt. De advertentie is voor het volledige scherm op mobiel (9:16).
- Instagram Reels: Een advertentie tussen de Reels op Instagram. Een Reel is een video op volledig scherm die geplaatst is door personen/bedrijven. Reels die populair zijn verschijnen organisch aan de kijker. Advertenties kunnen ook langskomen. De advertentie is voor het volledige scherm op mobiel (9:16).
De juiste strategie voor Instagram adverteren
Om jouw website van de juiste strategie te voorzien, duiken wij in jouw webshop/website en bekijken we op welke manier wij het beste jouw doelgroep kunnen aanvliegen. Dit doen we aan de hand van het See-Think-Do-model. Voor Instagram adverteren is geen standaard strategie mogelijk, omdat elke webshop een andere doelgroep, visie en stijl heeft. Met het social-team gaan wij hiervoor zitten om een aansluitende strategie te maken.
Neem contact op!
Onze social ads specialist Fieke staat te springen om jou verder te helpen met Instagram adverteren. Je hoeft niet meteen voor het totaalpakket te gaan. We voeren ook gerust gratis een scan uit om te kijken of Instagram adverteren een mooie optie is voor jouw webshop.