Wil je jouw klanten aanspreken en motiveren om jouw diensten of producten te kopen? Dat doe je met goede SEO copywriting. Goede SEO copywriting is het schrijven van teksten die lekker lezen, die jouw klanten aanspreken én goed vindbaar zijn in zoekmachines.
Je wil natuurlijk teksten op je website hebben die zowel Google als potentiële klanten aanspreken. SEO copywriting is het schrijven van deze overtuigende teksten. Door middel van verdieping in de doelgroep en woorden die deze groep aanspreken, schrijft een copywriter de wervende teksten.
Bij copywriting schrijf je een wervende tekst. De tekst maakt potentiële klanten enthousiast over een bepaald product of een bepaalde dienst. Het doel is dan natuurlijk dat de lezer overgaat tot een bepaalde actie, zoals het kopen van een product.
Maar als je niet in Google wordt gevonden, heb je ook geen potentiële klanten die op jouw site komen en jouw tekst lezen. Hier komt SEO om de hoek kijken. Een SEO tekst verbetert je plek in de zoekmachines door belangrijke zoektermen op de juiste plekken in de tekst en door belangrijke synoniemen in de tekst. Hierdoor komt de tekst hoger in Google en word je ook sneller gevonden door je doelgroep. Copywriting zonder SEO is eigenlijk net zoals een auto kopen zonder banden: de basis staat er, maar zonder banden kom je niet vooruit.
De ene keer voer je een zoekopdracht in omdat je op zoek bent naar informatie, de andere keer sta je op het punt een aankoop te doen. Je zoekintentie is niet altijd hetzelfde. Tijdens SEO copywriting houd je rekening met de zoekintentie van de doelgroep, zodat je voldoet aan de zoekintentie van de gebruiker en je de juiste informatie geeft.
Bij deze zoekintentie is de lezer op zoek naar informatie. Een voorbeeld is “hoe maak ik mijn vieze bank schoon?” Bij deze zoekintentie passen vooral blogs die de lezer informeren en de vraag beantwoorden.
Bij de navigerende zoekintentie is de lezer op zoek naar een bedrijf of dienst in de buurt. Denk aan zoekopdrachten zoals “fietsenwinkel Barneveld” of “online marketing bureau Barneveld".
De lezer typt de commerciële zoekopdracht in om een betere beslissing te kunnen nemen. Zoekopdrachten zoals “lekkerste luchtjes” of “goedkoopste banken” zijn commercieel. De lezer voert deze zoekopdrachten vaak vlak voordat hij of zij een aankoop gaat doen in.
Bij deze zoekintentie staat de lezer echt op het punt om een aankoop te doen. Denk aan zoekopdrachten zoals “fiets online bestellen” en “SEO uitbesteden”.
Bij het schrijven van een SEO tekst is het belangrijk dat de schrijver zowel Google als de doelgroep in het achterhoofd houdt. Een goede SEO tekst spreekt de doelgroep aan en zet aan tot actie. Maar de teksten dienen ook gevonden en begrepen te worden door zoekmachines zoals Google.
De SEO copywriter zal daarom eerst een zoekwoordenonderzoek uitvoeren en daarna geschikte zoekwoorden gebruiken in de teksten. Maar dit is niet alles, er komt nog veel meer bij kijken. Van een passende meta omschrijving tot on page optimalisatie. Alleen zo maak je kans om gevonden te worden door jouw potentiële klanten.
Onze ervaren SEO copywriters schrijven binnen de kortste keren stukken tekst met zowel de klant als Google in hun achterhoofd. Hierdoor bereik je de juiste potentiële klanten én krijgen jouw bezoekers de informatie die ze zochten. Bevindt jouw bedrijf zich in een branche met veel concurrentie? Dan heb je aan alleen goede teksten niet genoeg. Daarom integreren wij SEO copywriting in een uitgebreide online marketing strategie. Zo realiseren wij aantoonbare groei en wordt jouw website een succes.
Wil je beter gevonden worden in Google? Dat doe je door goede SEO teksten. Dus wil je online beter gevonden worden, maar schrijf je liever niet zelf je teksten? Besteed dan SEO copywriting uit bij NeoSEM! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. Ondertussen kun je onze gratis SEO content checklist downloaden.