Display retargeting

Geef bezoekers dat extra duwtje in de rug

Je kent het vast wel: je hebt al een aantal Google Ads campagnes online staan, je genereert voldoende vertoningen. Maar dit resulteert niet in de groei in conversies of leads die je wil. Wil je jouw doelgroep dat extra duwtje in de goede richting geven, namelijk overgaan tot actie? Dan is display retargeting de juiste keuze voor jouw webshop! Met retargeting bereik je namelijk bezoekers die al eerder jouw website hebben bezocht. Je benadert ze opnieuw, waardoor je de bezoekers herinnert aan jouw hoogwaardige producten of diensten. Ben jij klaar voor die extra boost?

Vandaag nog starten met Display Retargeting uitbesteden? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Wesley Geurtsen
Wesley Geurtsen Head of SEA
wesley@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

Voordelen van Display Retargeting

Dit kunnen we voor je doen

  • Retargeting campagnes opzetten binnen Google Ads, Criteo of Social Media
  • Door middel van doelgroepen stellen we criteria voor welke bezoekers getarget kunnen worden.
  • Adviseren over de boodschap en layout van advertenties voor het best converterende resultaat.
  • Door advertentiebanners in te zetten die passen bij de website-activiteit van de bezoeker, tonen we altijd een relevante boodschap.
  • Wil je je kortingsactie extra promoten? Dan passen we de advertenties hier op aan zolang de actie duurt. Het kan ook interessant zijn om nieuw publiek te bereiken met je actie.
  • Door de locatie van de bezoeker te gebruiken, kunnen we bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde winkel laten zien, of benoemen dat een dienst óók daar beschikbaar is.

Bereik de meeste mensen

Verschillende kanalen voor retargeting Display retargeting kunnen we op verschillende platformen opzetten. Zo kunnen we de retargeting ads inzetten op Google en social media. Cross-targetting is in veel gevallen ook mogelijk: Zo kunnen de mensen die bijvoorbeeld een interactie zijn aangegaan met jouw nieuwsbrief een Google Display advertentiebanner tegenkomen. Of we targetten nieuw binnengekomen websitebezoekers vanuit Facebook Ads opnieuw via Google Display. 

Een duw in de goede richting

Dynamische retargeting Wist je dat we ook de advertenties kunnen aanpassen zodat de bezoekers gepersonaliseerde boodschappen te zien krijgen? Dat doen we met dynamische retargeting. Hiermee toon je in je advertenties de producten die de bezoeker echt bekeken heeft, of in zijn winkelmandje heeft achtergelaten. Zo kun je iemand alsnog overhalen de aankoop af te ronden!

Onze richtlijnen voor goede display retargeting 

We houden ons aan een aantal richtlijnen bij display retargeting:

  • We werken binnen specifieke kaders. Dit houdt in dat we de bezoekers indelen in verschillende retargetinglijsten. Zo krijgen de bezoekers de juiste, passende boodschap op het juiste moment.
  • We bepalen de maximale frequentie waarmee we de klant blijven opvolgen met een frequencycap. Ook het aantal dagen stellen we zorgvuldig in, zodat het niet vervelend wordt.
  • We sluiten kopers uit van de retargetinglijst. Als we dat niet doen, blijven we namelijk de kopers achtervolgen met de producten die ze al hebben gekocht

Op naar aantoonbare groei!

Display retargeting door NeoSEM

Wil je graag jouw klanten net dat extra duwtje in de rug geven? Onze experts weten als geen ander hoe ze display retargeting moeten inzetten voor het optimale resultaat. Laat je gegevens achter, dan nemen we binnen 1 werkdag contact met je op.

Veelgestelde vragen over display retargeting

Remarketing en retargeting hebben dezelfde betekenis en verwijzen naar een vorm van online adverteren waarbij advertenties worden getoond aan mensen die eerder je website hebben bezocht. Deze strategie wordt vaak gebruikt om bezoekers te bereiken die nog geen conversie hebben voltooid.

Dit zijn het vergroten van merkbekendheid, het stimuleren van conversies en het verbeteren van de algehele advertentie-effectiviteit. Door specifieke advertenties te tonen aan gebruikers die eerder op jouw website zijn geweest, probeert display retargeting hen terug te brengen naar de website, het verkoopproces te bevorderen en de kans op conversies te verhogen.

Display retargeting biedt adverteerders de mogelijkheid om gerichtere advertenties te tonen aan geïnteresseerde gebruikers, wat leidt tot een verhoogde kans op conversies, verbeterde merkherkenning en een betere ROI.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!