“We don’t go online, we live online.” Een veelgehoorde kreet over het internetgebruik van vandaag de dag. Eén van de belangrijkste zaken die we online doen, is het bijhouden van social media. Dagelijks brengen we uren door op de verschillende kanalen. Jouw potentiële klant dus ook.
Facebook, Instagram, LinkedIn & Pinterest zijn dan ook het perfecte kanaal om (opnieuw) in contact te komen met jouw toekomstige fans. Hoe vraag je je af? De online strategieën van NeoSEM scheiden social advertising op twee gebieden: performance en branding.
Maar hoe kom je in contact met jouw toekomstige fans? De online strategen van NeoSEM scheiden social advertising op twee gebieden: performance en branding.
Met social advertising kun je veel bereiken: je kunt het aantal volgers vergroten, een relatie opbouwen met de doelgroep en meer conversies genereren. Dit kun je allemaal gericht bereiken door unieke targeting mogelijkheden. En door de lagere kosten per klik ben je met social advertising lager uit dan bij adverteren in bijvoorbeeld Google.
Het grootste voordeel van adverteren op social media zijn de uitgebreide targetingmethoden. Facebook heeft dankzij de aankoop van ‘profielenbedrijf’ Atlas bijvoorbeeld de mogelijkheid om het surfgedrag van mensen perfect inzichtelijk te krijgen. Zo kan het profiel van al bestaande klanten gekoppeld worden aan personen die nog niet bekend zijn met jouw bedrijf. Dé manier om nieuwe klanten te vinden. Bij LinkedIn kun je zelf zo specifiek richten op een bepaald persoon, dat je eigenlijk jouw ideale doelgroep uitkiest. Ideaal voor bedrijven in een bepaalde niche.
Daarnaast liggen de klikprijzen op social mediakanalen doorgaans aanzienlijk lager dan in bijvoorbeeld Google. Waar Google Ads al door vrijwel alle grote en kleine bedrijven wordt omarmd, is social advertising nog altijd in opkomst. Hierdoor vallen de kosten per klik (CPC’s) hier lager uit. Uiteraard draait het niet om de kosten van een klik, maar juist om wat die klik jouw bedrijf oplevert. Toch is het mooi meegenomen!