International Social Summit 2024 in Barcelona: de bijeenkomst voor social ads specialisten

Jette Koudijs
Jette Koudijs Social advertising specialiste
29 mei 2024 1 min leestijd

Op donderdag 16 mei 2024 kwamen social media- en advertising-specialisten van over de hele wereld samen in het World Trade Center in Barcelona, en wij waren erbij. De nieuwste trends, uitdagingen en kansen op het gebied van social media werden uitgebreid besproken. De dag bestond uit 18 sessies die elk aspect van het social media-vakgebied behandelden, van organische socials tot Meta ads en de invloed van AI.

Eén merk, verschillende markten

Tijdens de sessie ‘One Brand, Many Markets’ deelde Michelle Lindner van Ahrefs waardevolle strategieën voor het opbouwen van een succesvolle gemeenschap. Ze benadrukte het belang om alle doelgroepen te betrekken in je marketingstrategie en geen deel van ‘in the dark’ te laten.

Bij Ahrefs betrekken ze hun gehele doelgroep als volgt:

  • Exclusieve abonnee community: Ahrefs heeft een exclusieve community voor abonnees gecreëerd. 
  • Taal gespecialiseerd: Michelle benadrukte dat het essentieel is om de content in de moedertaal van je doelgroep aan te bieden, zodat ze zich meer verbonden voelen met je merk. Bij Ahrefs maken ze alleen gebruik van ‘human translator’ en niet van AI omdat ze juist het menselijke aspect van het vertalen belangrijk vinden.
  • Workshops: Ahrefs organiseert regelmatig workshops of laat hun doelgroep zelf workshops geven, gefinancierd door Ahrefs. Dit bouwt een grote en hechte community.

Een Hole-In-One met Meta en TikTok ads

Emma Welland en Kat Sale van House of Performance presenteerde een case study over Golfbreakers, een aanbieder van golfvakanties wereldwijd. Ze benadrukten het belang van een gerichte sociale media-strategie door eerst de fundamentele vragen te stellen:

  • Who: wie is je doelgroep?
  • Where: waar bevinden zij zich?
  • What: welke creatieve content spreekt hen aan?
  • Why: wat zijn de doelstellingen?

Golfbreakers implementeerde een social media-strategie met gebruik van Meta en TikTok ads. Binnen korte tijd bereikten ze duizenden views en likes, ook via organische TikToks die de klant zelf maakte.

Emma en Kate gaven aan altijd rekening te houden met de volgende drie onderdelen bij het kiezen van een platform voor een klant:

  1. Demografische gegevens: leeftijd en geslacht spelen een grote rol in het bereiken van je doelgroep.
  2. Doelstellingen: wat is het doel van je advertentie, bijvoorbeeld verkopen?
  3. Beschikbare formats: succes op TikTok zonder video’s is niet mogelijk. Kijk naar wat er kan met de content die beschikbaar is.

Als laatste advies benadrukten de specialisten van House of Performance het belang van voortdurend leren van je concurrenten en hun aanpak analyseren.

Barcelona ontdekken

Naast de International Social Summit konden we het niet laten om ook het prachtige Barcelona te verkennen. Een hop-on hop-off bus tour kon niet ontbreken tijdens ons bezoek. We bezochten de Sagrada Familia, winkelden op de Ramblas en genoten van heerlijke tapas in de gezellige restaurants op de Plaça Reial.

Volgend jaar mee naar International Social Summit in Barcelona?

Het International Social Summit 2024 in Barcelona was een inspirerende dag vol met sessies over alle aspecten van het social vak. Ben jij net zo enthousiast als wij? Ga dan volgend jaar met ons mee naar dit geweldige evenement! Bekijk onze vacatures, solliciteer nu, en misschien beleef jij volgend jaar samen met ons deze inspirerende summit in het prachtige Barcelona!

International Social Summit in 19 seconden

Jette Koudijs

Jette Koudijs

Hi! Ik ben Jette, bij NeoSEM werk ik mee binnen het social advertising team, dit doe ik naast mijn studie
Meer over Jette

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!