Sinds augustus 2019 mogen wij Verzorg Mijn Huid helpen met het opzetten en opbouwen van een krachtige SEA strategie, met als doel het aantal orders en de omzet binnen de webshop te verhogen. En met succes! In het eerste jaar behaalden we een indrukwekkende groei van maar liefst 119%, en ook het daaropvolgende jaar zagen we een mooie toename van 40%.
Je zou misschien denken, houdt de groei binnen SEA niet een keer? Nee hoor! Ook dit jaar liggen we weer op koers om een mooie groei door te maken in vergelijking met voorgaande jaren! Dit alles dankzij een heldere strategie en voortdurende experimenten met innovatieve ideeën.
Sinds 2019 heeft de SEA-dienst aanzienlijke veranderingen ondergaan, waaronder de introductie van smart bidding, responsieve advertenties, performance max, en er zijn nog tal van andere ontwikkelingen te noemen. Dit en leuke experimenten zorgden voor de nodige veranderingen binnen het account.
Bij Verzorg Mijn Huid zijn we overgestapt van de standaard shoppingcampagnes naar de Performance Max-campagnes. In plaats van alle beschikbare functies van Performance Max te benutten, concentreren we ons bij Verzorg Mijn Huid uitsluitend op het gebruik van de shoppingfunctionaliteit binnen Performance Max.
Al snel werd duidelijk dat ons budget voornamelijk naar een paar producten ging, terwijl veel andere producten niet werden vertoond. Om dit probleem aan te pakken, hebben we besloten om de ProductHero Labelizer te gebruiken. Hiermee hebben we producten op basis van hun prestaties ingedeeld in verschillende categorieën, namelijk: heroes, sidekicks, villains en zombies. Het doel was ervoor te zorgen dat elk product de juiste aandacht krijgt en optimale prestaties behaalt. Dankzij deze nieuwe structuur hebben we een indrukwekkende stijging van 26% in onze ROAS (Return on Ad Spend) gerealiseerd.
Hoe kun je jezelf onderscheiden in de wereld van Shopping ads wanneer er vaste prijsafspraken gelden? Binnen Shopping is de prijs van een product van cruciaal belang, maar wat als alle verkopers dezelfde prijs moeten hanteren? Hoe zorg je er dan voor dat potentiële klanten toch op jouw advertentie klikken? Dit is een belangrijke uitdaging binnen Shopping Ads voor Verzorg Mijn Huid.
Om ervoor te zorgen dat we opvallen in de shopping resultaten heeft de klant gezorgd voor nieuwe afbeeldingen van de producten. Hierdoor konden we eenvoudig met Channable ervoor zorgen dat we niet langer de standaardafbeelding gebruiken binnen Shopping die door elke concurrent wordt gebruikt, maar in plaats daarvan een sfeervolle afbeelding.
En met resultaat, het CTR is met maar liefst 185% gestegen!
Niet alleen bij Google Ads maakten we gebruik van de nieuwste afbeeldingen bij de producten. Ook voor de Meta advertenties hadden we dringend verzorgde afbeeldingen nodig. Op deze platformen draait de aandacht van de kijker voor 80% om de afbeeldingen, daarom was het noodzakelijk om hier veel tijd aan te besteden.
De producten van LavieSage waren typische productafbeeldingen, zoals je ziet op het voorbeeld hieronder. Deze producten hebben we door middel van de tool Flair.ai in een nieuw jasje gestoken (mocht je dit zelf willen proberen, de eerste 30 afbeeldingen kun je gratis genereren). De tekstuele toevoegingen hebben we met Canva toegevoegd.
Op deze manier zorgen we ervoor dat de kijker meteen gegrepen wordt door de uitstraling van de advertentie. Daarnaast zijn de ‘USP’s’ van het product meteen zichtbaar. Tot nu toe zijn de resultaten veelbelovend!