Cilly Juices: Adverteren met UGC

191% hogere ROAS bij User Generated Content-video's

De kracht van User Generated Content (UGC)

In een tijdperk waar gezondheid en welzijn steeds meer aandacht krijgen, speelt Cilly Juices een cruciale rol met hun specialisatie in detox pakketten en biologische slowjuice sappen. Door hun inzet om een gezondere levensstijl te bevorderen, heeft Cilly Juices een unieke positie verworven in de markt. Maar hoe kan een bedrijf als Cilly Juices nog meer impact maken en hun merk versterken? Het antwoord ligt in de kracht van User Generated Content (UGC).

Cilly Juices

Cilly Juices is de specialist op het gebied van detox pakketten en biologische slowjuice sappen. De missie van Cilly Juices is om iedereen te ondersteunen bij het streven naar een gezondere levensstijl. Eén groentesapje bevat al 50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente.
Van sociale bewijskracht tot naadloze aansluiting

Waarom User Generated Content (UGC)?

User Generated Content (UGC) is content die door gebruikers van jouw product of dienst wordt gemaakt en biedt een unieke manier om naamsbekendheid te creëren rondom jouw merk en aanbod. Het grote voordeel van deze vorm van content is de aanwezigheid van sociale bewijskracht. Het laat zien hoe mensen zoals jij en ik positief reageren op een product, waardoor het vertrouwen en nieuwsgierigheid opwekt bij de gebruiker. Daarnaast is deze contentvorm voorzien van een interessante hook waardoor het direct de aandacht trekt. Omdat User generated content naadloos aansluit op de feed van de gebruiker, wordt het niet direct herkend als een advertentie en daardoor niet als storend ervaren. Mensen zitten immers niet op social media om alleen maar advertenties te zien, maar juist ook voor entertainment.

Video's van 3 verschillende content creators

De User Generated Content

Voor Cilly Juices hebben we gebruikgemaakt van 4 video’s van 3 verschillende content creators. Daarnaast zijn er 3 productvideo’s en 1 dynamische advertentie met een productfeed toegevoegd aan de Meta campagne. De teksten van de UGC-video’s zijn aangepast aan de inhoud van de video’s, zodat ze naadloos aansluiten op de boodschap van de content creators. In de UGC-video’s lag de nadruk op de belangrijkste Unique Selling Points (USP’s) van Cilly Juices en de voordelen van de sapjes in het dagelijks leven. Alle video’s met gesproken tekst waren voorzien van ondertiteling waardoor ze ook zonder geluid makkelijk te begrijpen waren. 

De Meta campagne waarin we de user generated content hebben getest, was gericht op de mid-funnel. Voor deze campagne maakten we gebruik van de Advantage+ doelgroep targeting met de volgende interesse suggesties: detox, healthy habits, natuurvoeding en biologisch voedsel. Het doel van de campagne was het genereren van zoveel mogelijk verkopen.

Betere resultaten dan de standaard productvideo's

De resultaten

Het gebruik van User Generated Content in de campagne, die gericht was op interesses, leverde betere resultaten op dan de standaard productvideo’s en de dynamische feed. Gemiddeld lag de Return on Advertising Spend (ROAS) 191% hoger bij de UGC-video’s dan bij de andere advertenties. Ook was de Cost Per Click (CPC) lager (gemiddeld -28%) en was de Click-Through Rate (CTR) veel hoger (gemiddeld +162%).

Ik wil persoonlijk advies
Wat hebben we bereikt?

Schitterende resultaten voor Cilly Juices

+191%

ROAS

-28%

CPC

+162%

CTR

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!