Meet klikken op e-mailadres (mailto:) via Google Tag Manager
Stap-voor-stap handleiding om conversies meetbaar te makenJe pompt duizenden euro’s per maand in kanalen als Google en Facebook, maar weet je ook precies wat het oplevert? Natuurlijk, je hebt e-commerce tracking netjes ingesteld en je contactformulieren worden gemeten. Maar kijk eens naar jezelf: hoe vaak doe je direct een aankoop of een aanvraag? Of zoek je liever eerst contact met een bedrijf? Als je dat doet: hoe vaak stuur je liever een mailtje omdat het contactformulier bijvoorbeeld om te huilen is?
Vaak vergeten webshopeigenaren juist dat soort conversies inzichtelijk te maken. En daarmee extra inzicht te creëren in de effectiviteit van kanalen.
Terwijl dit in letterlijk 5 minuten geregeld kan zijn. Hierbij een stap-voor-stap handleiding om vanuit Google Tag Manager klikken op jouw e-mailadres meetbaar te maken in Google Analytics.
(Klik op de afbeelding voor een vergrote weergave)
Stap 1: Google Tag Manager-account opzetten
Stap 2: Google Tag Manager-tracking code implementeren op je website
Stap 3: Trigger inrichten in Google Tag Manager
Stap 4: Tag inrichten in Google Tag Manager
Let op: Gebruik hier de aangemaakte activerende trigger
Stap 5: Vergeet niet de wijzigingen in de Google Tag Manager te publiceren
Stap 6: Conversie inrichten in Google Analytics
Let op: Stel de juiste gebeurtenisvoorwaarden in in Google Analytics
Kom je er alsnog niet uit of heb je hulp nodig bij het meetbaar maken van andere zaken? Mail ons (ja, dit wordt dus gemeten) of bel direct naar kantoor. Onze specialisten helpen je graag verder!