Holland Hockey House

Dit is Holland Hockey House

In 2006 is Holland Hockey House begonnen als leverancier van hockeyballen voor clubs en particulieren. Het assortiment werd al snel uitgebreid met KNHB-shirts, hockeysticks en trainingsmaterialen.

Het startpunt

Het doel van Holland Hockey House is om zoveel mogelijk sporters blij te maken met de hockeyartikelen van Holland Hockey House, met een relatief klein advertentiebudget van €500,- per maand. In mei 2018 is Holland Hockey House naar ons gekomen met de vraag of wij dit konden waarmaken.

Wat wij hebben gedaan

Search & Shopping campagnes

We zijn gestart met Search en Shopping campagnes, de productfeed bleek echter niet goed genoeg te zijn. Met behulp van Channable hebben we regels aangemaakt zodat we de feed konden gebruiken. Verder hebben we labels aangemaakt per prijsrange, zodat we konden zien welke producten het beste verkochten. Hierdoor konden we beter sturen en zo veel mogelijk uit het budget halen.

Bodaanpassingen voor een hoger rendement

We hebben bodaanpassingen ingesteld op basis van locaties. Op plekken waar, op hoog niveau, hockeywedstrijden werden gehouden hebben we een positieve bodaanpassing ingesteld. Deze strategische keuze resulteerde in een hoger conversieratio.

Daarnaast hebben we ook bodaanpassingen ingesteld voor verschillende devices, op basis van de prestaties per device.

Na verloop van tijd hebben we de campagne uitgebreid met hockeyballen en sticks. We hebben een customer match list opgesteld van alle klanten, hierdoor hebben we de merkbekendheid vergroot en het aantal conversies verhoogd.

Branded en non-branded campagnes

De hockeysticks hebben we onderverdeeld in branded en non-branded campagnes. Mensen die bijvoorbeeld zoeken op “Adidas Hockeystick” zijn namelijk eerder geneigd om een bestelling te plaatsen, dan mensen die in het algemeen zoeken op “hockeystick”. Zo maken we onderscheid tussen verschillende fases van het aankoopproces, waarin de mensen op dat moment zitten. Zo maakten we steeds specifiekere advertentiegroepen om kosten te besparen en het rendement te verhogen. Op basis van zoekwoordvolumes hebben we vervolgens nieuwe advertentiegroepen gemaakt, om zo de CTR van de advertenties te verhogen.

De resultaten

  • De ROI van de Ads campagnes is gestegen met 162%.
  • Dankzij de inzet van Google Ads is de conversieratio verdubbeld van 0,95% naar 1,9%.

Ben jij de volgende case waar we vol trots over vertellen op verjaardagen en netwerkbijeenkomsten? Kom direct in contact met één van onze specialisten!

162% stijging in ROI van de Ads campagnes

1,9% groei van de conversieratio

Jij wilt toch ook online succesvol worden? Waar wacht je nog op?

Start nu