bettine-van-der-welle-het-mandenhuys

Bettine van der Welle

Eigenaar Het Mandenhuys

Dit is Het Mandenhuys

Het Mandenhuys is een webshop met verschillende rieten en rotan producten. Voorheen waren dit alleen manden, maar sinds enige tijd zijn hier ook andere producten bijgekomen; meubels, theedoosjes, zelfs een krabpaal voor je kat en nog meer. Het Mandenhuys onderscheidt zich door haar unieke aanbod van hoge kwaliteit. Ze is actief in Nederland én België.

De opdracht

De eigenaars van Het Mandenhuys hebben gevraagd aan NeoSEM om te kijken of er meer te halen viel uit de online marketingkanalen. AdWords was op dat moment het enige kanaal dat zij inzetten. NeoSEM heeft vervolgens het account overgenomen van een ander bureau en is er een samenwerking tot stand gekomen die voor Het Mandenhuys een
wezenlijk verschil heeft gemaakt in hun bedrijfsresultaat.

De uitvoering

Het eerste wat NeoSEM altijd doet is een zoekwoordonderzoek. Hieruit komen kansrijke zoekwoorden waarop we willen gaan adverteren. Aan die hand hiervan is er een nieuwe structuur gebouwd voor Het Mandenhuys. Voorheen waren de campagnes te breed; niet relevant genoeg. Te veel zoekwoorden per advertentiegroep. Op die manier kun je nooit relevante advertenties en landingspagina’s creëren. Dit hebben we aangepakt.

  1. We zijn van 10 search campagnes naar 74 campagnes gegaan. Puur om zo relevant mogelijk te zijn en om beter te kunnen optimaliseren. Iedere campagne gaat over een specifieke mand (rieten wasmand, rieten fietsmand, rieten opbergmand, etc.).
  2. Binnen deze campagnes is via advertentiegroepen verder opgesplitst om het zo specifiek mogelijk te maken (rieten opbergmand met deksel, grote rieten opbergmand, kleine rieten opbergmand, etc.). In deze advertentiegroepen zijn de juiste zoekwoorden geplaatst en advertenties geschreven die precies voldoen aan de zoekintentie.
  3. Als laatste stap zijn de juiste landingspagina’s gekozen, zodat de bezoeker meteen de producten ziet waarnaar hij op zoek is. Alles zo relevant mogelijk: relevantie is key.
  4. Daarnaast hebben we campagnes opgezet voor de Belgische markt, iets dat nog ontbrak in het oude account. Er zijn aparte campagnes gemaakt voor de Nederlandse en Belgische markt. Allemaal met dezelfde structuur, maar met bijvoorbeeld landingspagina’s gericht op België. Op deze manier kan er ook geoptimaliseerd worden per land.
  5. Shopping is voor webshops vaak een belangrijk AdWords-kanaal weten wij uit ervaring. Ook dit hebben we aangepakt. Door onder andere goed bidmanagement is de omzet gestegen met 400%, waarbij de ROI ook nog eens toenam met ruim 35%.

De resultaten

In een jaar tijd is de omzet in het hele account bijna verdubbeld en is de ROI met 40% gestegen. Daarnaast zijn de kosten en bezoekersaantallen nagenoeg gelijk gebleven. Dit betekent dat er veel relevanter verkeer is ingekocht. Er is beter omgegaan met het budget. Dit allemaal is terug te zien in de omzetcijfers en de verbeterde ROI.

In Google Shopping is de is de meest spectaculaire groei te zien. Hier is de omzet met 400% gegroeid! Dit komt doordat we hier meer in geïnvesteerd hebben. Dus meer verkeer ingekocht, wat uiteindelijk ook beter is gaan converteren. De ROI is hier met ruim 35% gestegen en de netto omzet is met ruim 325% gestegen.

40% hogere ROI

325% hogere netto omzet uit Shopping

85% meer omzet in één jaar

Jij wilt toch ook online succesvol worden? Waar wacht je nog op?

Start nu