Channable op Webwinkel Vakdagen

Hoe onze partner Channable het aanpakt op de beurs

NeoSEM

Andy Vinkenborg

2 november 2017

In korte tijd heeft Channable zich opgewerkt tot één van de populairste feed management tools onder marketeers. Zo werd het bedrijf deze week genomineerd voor de Dutch Search Awards in de categorie ‘Tools & software: Beste PPC management software’. En met de wortels in Utrecht, mag een plekje op de Webwinkel Vakdagen natuurlijk niet ontbreken.

Ilse Goedman, International Marketing Manager bij Channable, blikt vooruit op de happening in januari:

Hoe vaak hebben jullie al op de Webwinkel Vakdagen gestaan en wat zijn jullie ervaringen met de beurs?
We hebben tot nu toe drie keer op de beurs gestaan, 2018 wordt voor ons de vierde keer. We zijn nog steeds heel enthousiast over de Webwinkel Vakdagen. In het eerste jaar kende nog bijna niemand ons natuurlijk, Channable was toen net begonnen. Nu is de beurs voor ons een goede plek om nieuwe, potentiële klanten te leren kennen en om een kop koffie te drinken en de nieuwe ontwikkelingen door te nemen met bestaande klanten.

Hoe halen jullie het maximale uit de beurs? Hebben jullie tips of tricks? Massaal flyeren, goodie bags uitdelen of winnen jullie het juist op persoonlijke gesprekken of totaal iets anders?
Voor ons werkt het geven van demo’s het beste. Natuurlijk kunnen we uitleggen hoe gebruiksvriendelijk en handig de tool is, maar het is veel makkelijker om het mensen zelf te laten ervaren. We hebben daarom een groot aantal laptops op de stand staan waarop we de bezoekers de hele tool laten zien. Uiteraard proberen we deze demo’s zo persoonlijk mogelijk te maken, bijvoorbeeld door te vragen in welke kanalen de bezoeker geïnteresseerd is of in welke functionaliteit. Dan kunnen we de demo daarop aanpassen. En we hebben koffie en koekjes.

Wat verwachten jullie van de komende editie?
Komende editie hopen we weer nieuwe bezoekers te leren kennen, op wie we ons enthousiasme over Channable kunnen overbrengen. En natuurlijk is het altijd leuk om bij te kletsen met bestaande klanten, we zijn namelijk ook erg benieuwd naar hun feedback, zodat we onze tool nog beter kunnen maken.

En tot slot: waarom mogen bezoekers jullie stand absoluut niet overslaan in januari?
Het e-commerce landschap verandert in rap tempo. Steeds meer klanten plaatsen bestellingen online en maken hierbij gebruik van marktplaatsen en vergelijkingssites of laten zich inspireren op affiliate netwerken of door advertenties. Het is daarom belangrijk om op dergelijke sites aanwezig te zijn, anders gaat een concurrent er met jouw potentiële klant vandoor.

Het is onbegonnen werk om je producten voor alle kanalen handmatig aan te passen – feedmarketing is daarom niet meer weg te denken uit het huidige landschap van online marketing. Channable zorgt ervoor dat je gemakkelijk advertenties kan maken van al jou producten of services, op meer dan duizend kanalen wereldwijd. Natuurlijk hoef je ons niet te geloven op onze mooie blauwe ogen, dus kom langs en oordeel zelf! We staan op stand 89.

Benieuwd hoe NeoSEM het aan gaat pakken op de Webwinkel Vakdagen? Lees er alles over in onze ‘liveblog’.