Top-Zwembadshop klopte bij ons aan voor hulp bij hun linkbuildingproces. Wij hebben al jarenlang ervaring met linkbuilden, dus voor ons een uitgelezen kans om te kunnen laten zien wat we in huis hebben! De focus van dit project lag vooral op het verhogen van de autoriteit van Top-Zwembadshop en met 4 specifieke zoekwoorden bovenaan in Google staan.
Dit doel hebben we zeker behaald.
Aan het begin van een project stemmen we altijd samen met onze klant de focus-zoektermen af. Bij Top-Zwembadshop is de focus van het bedrijf al heel duidelijk, hierdoor waren de focus termen ook relatief simpel te bepalen. Samen zijn we tot vier belangrijke zoektermen gekomen waar een mooi zoekvolume op zit:
Met deze vier termen zijn we aan de slag gegaan.
Aan het begin van zo’n traject voeren we altijd eerst een markt- en concurrentieanalyse uit. Zo weten we goed tegen wie we opboxen in de Google resultaten. Zoals verwacht moesten we het opnemen tegen de grote jongens in deze markt. Tegenwoordig zijn er namelijk ook veel marktplaatsen die online zwembaden verkopen.
Zodra we deze analyses af hebben gaan we aan de slag met een concrete linkbuilding strategie. Waar gaan we linkjes vandaan halen en hoe gaan we dit aanpakken? Dat zijn vragen waar we ons veel mee bezig houden aan het begin van zo’n linkbuilding traject.
Wanneer dit rond is kunnen we aan de gang met het verzamelen van links naar de website van onze klant!
Bij de start van het project rankte Top-Zwembadshop voor de genoemde zoektermen op de 5e tot 3e plek. Ze hadden dus al wel een mooie basis staan. Met ons wilden ze deze basis naar een hoger niveau tillen, namelijk de eerste of tweede plek in Google op deze termen!
Als snel zagen we resultaten van het verzamelen van de links en het verhogen van de autoriteit van de webpagina’s. Na nog geen maand later zagen we de eerste resultaten al, we tikten soms al de nummer 1 plek aan in de rankings.
Begin juni, nog mooi in de zomer, zaten we op het gewenste niveau in de Google rankings. Hier stonden we voor het eerst op de eerste plek in de Google resultaten voor alle vier de zoektermen!
Op het moment van schrijven behouden we deze resultaten eigenlijk goed. We staan nog steeds op de eerste plek op een deel van deze zoektermen. Sommige termen schommelen tussen de eerste en tweede positie.
Uiteindelijk willen we natuurlijk dat de moeite ook beloont wordt! In dit geval is één van de grootste beloningen van dit traject het verhoogde aantal organische bezoekers dat we extra binnenhalen voor onze klant.
Aan het begin van het traject leverden deze vier zoektermen zo’n 13 duizend organische bezoekers op. Midden in de zomer, nadat we druk bezig waren geweest, leverden deze zelfde vier termen 36,5 duizend organische bezoekers per maand op. Dat is een groei van 23.500 organische gebruikers per maand!
Dat zijn meer dan 23.000 extra mensen die in het midden van de zomer zoeken naar een zwembad in Google en bij onze klant uitkomen. Kan je nagaan wat dit op zijn beurt weer betekent voor het aantal verkochte zwembaden door onze klant!