MijnFotohokje: Google Ads-case

Het belang van een juiste accountstructuur
MijnFotohokje.nl

De opdracht

Voor MijnFotohokje is de website het belangrijkste vertrekpunt. Deze moet nieuwe klanten aantrekken én hen overtuigen voor MijnFotohokje te kiezen.

Na de lancering van de nieuwe website, kreeg NeoSEM de opdracht kritisch naar het bestaande Google Ads-account te kijken. Voor de verandering een klein account: MijnFotohokje geeft gemiddeld rond de € 300,- per maand uit.

Uit een eerste scan kwamen veel kansen naar voren binnen Google Ads. In de huidige situatie werd veel irrelevant verkeer binnengehaald, werden budgetten onlogisch verdeeld en waren nog nooit optimalisaties doorgevoerd.

De opdracht was simpel: hoe halen we binnen het huidige budget zoveel mogelijk conversies binnen?

MijnFotohokje

Dit is MijnFotohokje

MijnFotohokje biedt fotohokjes aan voor op bruiloften en feesten. Zo’n pasfotohokje maakt meerdere foto’s en print ze direct. Een leuke en tastbare herinnering voor gasten en gastheren.

De uitvoering

Zo vlogen wij de opdracht aan:

  1. Zoekwoordenonderzoek uitvoeren:
    Waar liggen de online kansen voor MijnFotohokje? Hoe gedragen potentiële klanten zich en waar zoeken zij naar?
  2. Accountstructuur uitschrijven:
    Uit het zoekwoordenonderzoek bepaalden we de optimale structuur voor het Google Ads-account. Op welke keywords gaan we adverteren en hoe bouwen we dit op?
  3. Google Ads-account bouwen:
    Campagnes, advertentiegroepen, keywords, instellingen, advertentie-extensies en uitsluitingen.
  4. Handleiding schrijven:
    Om de investeringen laag te houden, verricht MijnFotohokje zelf de optimalisatie-werkzaamheden. NeoSEM schreef ‘n handleiding voor wekelijkse & maandelijkse taken.
  5. Constante monitoring:
    Vrijwillig (!) keken we mee met MijnFotohokje. Op een pro-actieve manier werden tips gegeven en verbeterpunten aangekaart. Alles om het account tot een succes te maken!

De resultaten

Vanaf de start bleken de campagnes een succes:

  • ROI: elke euro wordt 10,7x terugverdiend;
  • De conversieratio van onze campagnes is 3,19% (tegenover gemiddeld 1,82% op de website).

Kortom: uiterst succesvolle campagnes die hun investeringen dubbel en dwars terugverdienen. Ook succesvol worden met Google Ads? Neem vandaag nog contact op met onze specialisten en maak een vliegende start.

Wat hebben we bereikt?

De resultaten liegen er niet om

10,7

rendement op investering (ROI)

3,19%

Conversieratio

75%

hogere conversieratio

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!