De kracht van doelgroepen bij social advertising

Denk out of the box en behaal +28% CTR

Bereik de juiste doelgroep

Het bereiken van de juiste doelgroep is natuurlijk een van dé belangrijkste thema’s in het hele marketing landschap. Je wilt tenslotte niet je geld investeren in de verkeerde mensen. Samen met Echt Ierland, de specialist op het gebied van vakanties in Ierland, hebben we de doelgroep opgedeeld in verschillende persona’s en hebben we hier succesvolle campagnes op gedraaid. In deze case vertellen we je er meer over!

Echt Ierland

Echt Ierland

Sinds 2010 biedt Echt Ierland de mooiste en meest bijzondere reisprogramma's naar Ierland. Van gezellige pubs bezoeken tot ruige plekken ontdekken die Ierland rijk is: Echt Ierland stippelt het voor je uit. Daarnaast zorgen ze voor de accommodaties en het vervoer. Door hun jarenlange ervaring binnen de reiswereld en dankzij de vele bezoeken aan Ierland, is hun kennis over het land groot en divers. Het echte Ierland beleef je dus met Echt Ierland.

Echte kenners

Ierland is een uniek en indrukwekkend land. Geschikt voor jong en oud en voor avonturiers of genieters van de stadse gezelligheid. Omdat ze bij Echt Ierland échte kenners zijn van de bestemming en de doelgroep zijn er meerdere persona’s gebouwd. Van een geitenwollensokkentype tot de bourgondische babyboomer. Niets was te gek. Iedere doelgroep had zo zijn eigen specifieke kenmerken. Tuinieren, bergen, yoga, kamperen en Doe-het-zelf waren van die kenmerken voor de geitenwollensokkentypes.

De content

Iedere doelgroep had natuurlijk ook zijn eigen tekst en afbeelding. Bij de geitenwollensokkentypes hebben we de focus gelegd op de natuur. Bij de bourgondische babyboomers stonden de gezellige steden, locals en pubs centraal. Door de specifieke content per doelgroep hebben we goede resultaten behaald. Ook hadden we inzichtelijk welke types en dus doelgroep de beste resultaten behaalde op social ads. Erg belangrijk voor Echt Ierland! Met deze inzichten op zak hebben we de campagnes regelmatig kunnen bijsturen. Van het budget herverdelen, de interesses finetunen van de doelgroepen tot extra advertenties maken met een sterk staaltje content. Dit alles om de campagnes nóg beter te laten draaien.

Mooie resultaten

De doelstelling van de campagnes was websiteverkeer, om vervolgens met een andere laag de personen op te vangen met een remarketing campagne. De resultaten liegen er niet om, want de best presterende doelgroepen hadden gemiddeld +28% hogere CTR dan andere doelgroepen.

Key takeaway: heb duidelijk op papier staan wie de doelgroepen zijn voor jouw bedrijf. Denk out of the box!

Wat hebben we bereikt?

Schitterende resultaten voor Echt Ierland

+28%

hogere CTR

-22%

CPC

+175%

bereik

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!