Het Mandenhuys

Meer rendement door bestaand Google Ads-account strategisch te herbouwen
HetMandenhuys.nl

De opdracht

De eigenaars van Het Mandenhuys hebben gevraagd aan NeoSEM om te kijken of er meer te halen viel uit de online marketingkanalen. Google Ads was op dat moment het enige kanaal dat zij inzetten. NeoSEM heeft vervolgens het account overgenomen van een ander bureau en is er een samenwerking tot stand gekomen die voor Het Mandenhuys een wezenlijk verschil heeft gemaakt in hun bedrijfsresultaat.

HetMandenhuys

Dit is Het Mandenhuys

Het Mandenhuys is een webshop met verschillende rieten en rotan producten. Voorheen waren dit alleen manden, maar sinds enige tijd zijn hier ook andere producten bijgekomen; meubels, theedoosjes, zelfs een krabpaal voor je kat en nog meer. Het Mandenhuys onderscheidt zich door haar unieke aanbod van hoge kwaliteit. Ze is actief in Nederland én België.

De uitvoering

Het eerste wat NeoSEM altijd doet is een zoekwoordonderzoek. Hieruit komen kansrijke zoekwoorden waarop we willen gaan adverteren. Aan die hand hiervan is er een nieuwe structuur gebouwd voor Het Mandenhuys. Voorheen waren de campagnes te breed; niet relevant genoeg. Te veel zoekwoorden per advertentiegroep. Op die manier kun je nooit relevante advertenties en landingspagina’s creëren. Dit hebben we aangepakt.

  1. We zijn van 10 search campagnes naar 74 campagnes gegaan. Puur om zo relevant mogelijk te zijn en om beter te kunnen optimaliseren. Iedere campagne gaat over een specifieke mand (rieten wasmand, rieten fietsmand, rieten opbergmand, etc.).
  2. Binnen deze campagnes is via advertentiegroepen verder opgesplitst om het zo specifiek mogelijk te maken (rieten opbergmand met deksel, grote rieten opbergmand, kleine rieten opbergmand, etc.). In deze advertentiegroepen zijn de juiste zoekwoorden geplaatst en advertenties geschreven die precies voldoen aan de zoekintentie.
  3. Als laatste stap zijn de juiste landingspagina’s gekozen, zodat de bezoeker meteen de producten ziet waarnaar hij op zoek is. Alles zo relevant mogelijk: relevantie is key.
  4. Daarnaast hebben we campagnes opgezet voor de Belgische markt, iets dat nog ontbrak in het oude account. Er zijn aparte campagnes gemaakt voor de Nederlandse en Belgische markt. Allemaal met dezelfde structuur, maar met bijvoorbeeld landingspagina’s gericht op België. Op deze manier kan er ook geoptimaliseerd worden per land.
  5. Shopping is voor webshops vaak een belangrijk Google Ads-kanaal weten wij uit ervaring. Ook dit hebben we aangepakt. Door onder andere goed bidmanagement is de omzet gestegen met 400%, waarbij de ROI ook nog eens toenam met ruim 35%.

De resultaten

In een jaar tijd is de omzet in het hele account bijna verdubbeld en is de ROI met 40% gestegen. Daarnaast zijn de kosten en bezoekersaantallen nagenoeg gelijk gebleven. Dit betekent dat er veel relevanter verkeer is ingekocht. Er is beter omgegaan met het budget. Dit allemaal is terug te zien in de omzetcijfers en de verbeterde ROI.

In Google Shopping is de is de meest spectaculaire groei te zien. Hier is de omzet met 400% gegroeid! Dit komt doordat we hier meer in geïnvesteerd hebben. Dus meer verkeer ingekocht, wat uiteindelijk ook beter is gaan converteren. De ROI is hier met ruim 35% gestegen en de netto omzet is met ruim 325% gestegen.

Wat hebben we bereikt?

Schitterende resultaten voor Het Mandenhuys

40%

hogere ROI

325%

hogere netto omzet uit Shopping

85%

meer omzet in één jaar

Tips en tricks waar wij direct zelf mee aan de slag kunnen

Tijdens een SEO- en contenttraining heb ik samen met NeoSEM gekeken naar wat ik zelf kan doen voor Het Mandenhuys met betrekking tot Google, linkbuilden, artikelmarketing etc. Wauw! Het was leerzaam voor mij en ik heb veel nieuwe dingen geleerd. Zij kwamen met handige en slimme tips en tricks en nu gaan we er zelf mee aan de slag: bedankt voor jullie hulp en gezelligheid (niet geheel onbelangrijk 😉

Bettine van der Welle
Bettine van der Welle Eigenaar Het Mandenhuys

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!