Eind 2019 lanceerde Easywalker haar webshop: de eerste stappen op de B2C-markt. Meerdere websites met verschillende top level domains werden samengevoegd naar één nieuw domein: easywalker.com. De migratie leverde nogal wat problemen op, vandaar dat NeoSEM werd ingeschakeld voor een SEO-strategie.
In een markt als die van kinderwagens zijn toffe contentstrategieën en linkbuildingtrajecten uit te werken, maar de focus lag in eerste instantie vol op de techniek. En met succes!
Onze tekstschrijvers houden van ijzersterke content. Als SEO-specialisten zijn we verliefd op de wereld van linkbuilding.
⚒️ Maar de absolute basis van SEO? Good old techniek!Deze Easywalker SEO-case toont het belang van technische SEO aan.
Zorg dat Google je website correct indexeert:❗ Help een handje met een sitemap en juiste robots.txt❗ Zorg dat je canonicals en trailing slashes goed staan.❗ Redirect HTTP naar HTTPS en non-www. naar www.❗ Ben je actief over de grenzen? Zorg dat Google je meertaligheid begrijpt via hreflang-tags.
No-brainers en quick wins. Niet het meest sexy aspect van SEO of online marketing.Maar wel het fundament van jouw webshop. Mooie content is niks waard als Google jouw website niet begrijpt.
? Vanaf dag 1 werd voor Easywalker een significante stijging in verkeer en posities gerealiseerd:
“Maar SEO is toch voor de lange termijn?”Hebben we die mythe ook meteen ontkracht.. Tof als je SEO-strategie al zo snel impact heeft op de klant en zijn omzetcijfers.
Benieuwd waar jouw winstpunten liggen qua SEO? Stuur ons een berichtje en we kijken graag vrijblijvend met je mee!