Dress your Parents: Google Ads-case

Ouderen winkelen niet online? Onzin! NeoSEM realiseert 256% groei.
DressYourParents.com

Doelgroep & Strategie

Dress your Parents heeft één missie: mensen opfleuren die zelf niet meer op pad kunnen. Zij weten ouderen blij te maken door te zorgen voor kleding met een moderne styling en een geweldige pasvorm.

Voordat onze samenwerking met Dress your Parents van start ging, waren het met name de kinderen en mantelzorgers van ouderen die de bestellingen voor de ouderen plaatsten. Dit was in eerste instantie de doelgroep waar we ons op focusten. Met de tijd merkten we dat er steeds meer ouderen zelf hun kleding online gingen bestellen. De wens van de klant werd dan ook om hier meer op in te spelen.

Wat we hiervoor moesten doen, was het aankoopproces zo duidelijk en eenvoudig mogelijk maken. Het assortiment is daarbij ook erg belangrijk geweest, aangezien we naast het gemak voor de ouderen, ook moderne kleding wilden aanbieden. Inmiddels kunnen we zeggen dat onze aanpak en de persoonlijke zorg bij een grote, terugkerende klantengroep bekend is en op prijs wordt gesteld. En daar doen we het allemaal voor!

Dress Your Parents

Dit is Dress Your Parents

Stijlvolle mode voor ouderen van goede kwaliteit, die goed past én comfortabel is. Betaalbare, luxe seniorenmode voor mannen én vrouwen. Moderne kleding, nachtmode en lingerie, met een uitstekende pasvorm van bekende, betrouwbare merken en goed wasbaar voor lang draagplezier.

Doelen & Budget

De behoefte van de klant was om zo veel mogelijk transacties binnen te halen met een minimaal budget. Naast de transactiedoelstelling moesten de campagnes ook rendabel zijn. Dit betekende dat we een specifieke ROAS moesten behalen.

We zijn begonnen met een marktonderzoek en een concurrentieanalyse om te kijken waar de meeste kansen lagen. Vervolgens hebben we met de SEO-data een goede basis gevormd voor de Google Ads-campagnes.

Sinds de start van de webshop werd meteen effectief gebruik gemaakt van SEO. Er werd ingespeeld op een aantal belangrijke, algemene zoekwoorden waar enorm veel zoekvolume op zit. Dress your Parents staat dan ook sinds de start van de webshop zeer goed in de markt op deze zoekwoorden. De landingspagina’s vanuit SEO hebben een goede basis gevormd voor het succes dat we hebben behaald met de Google Ads-campagnes.

Voordat we begonnen met adverteren, was er al een Google Ads-account en was er al data beschikbaar. Ook deze data hebben we volledig onder de loep genomen, zodat elke euro die we uitgaven voor relevant verkeer zorgde.

Implementatie & Creativiteit

We hadden te maken met een beperkt budget en vrij hoge CPC’s op algemene keywords. Iets waar echt aan gewerkt moest worden binnen het Google Ads-account waren de kwaliteitsscores. We hebben de QS enorm laten stijgen. Een belangrijke factor hierin was de structuur. We hebben deze zoveel mogelijk uitgesplitst op keyword niveau. Een duidelijke Harvest-structuur met een goede focus op het uitsluiten van zoektermen heeft gezorgd voor steeds meer relevant verkeer.

Wat ook heeft bijgedragen aan de stijging van de kwaliteitsscores, zijn de relevante SEO-landingspagina’s die perfect aansloten bij de keywords die we hebben gebruikt in Google Ads. Dit resulteerde in lagere CPC’s binnen Google Ads, wat natuurlijk erg goed van pas kwam met het beperkte budget. Dit systeem proberen we continu verder uit te bouwen, zodat we ondanks het beperkte budget zoveel mogelijk relevante klikken binnen kunnen halen.

Aangezien we wisten dat we veelal met een wat oudere doelgroep te maken hadden, lag de focus naast Google Ads ook op Microsoft Advertising. Waar het bij veel bedrijven als een extraatje wordt gezien, wisten we dat Microsoft Advertising voor deze klant echt een toegevoegde waarde kon zijn.

Wat erg belangrijk is, en met name bij de doelgroep van Dress your Parents, zijn landingspagina’s die perfect aansluiten bij de verwachtingen die worden gewekt in de Ads. Een juiste advertentietekst in combinatie met de landingspagina, is essentieel. De gebruiker moet op de site precies zien wat er in de advertenties wordt verteld, zodat de bezoeker met zo min mogelijk klikken uiteindelijk uitkomt bij de winkelwagen. Ook dit wordt steeds duidelijker dankzij de Harvest-structuur.

Resultaten

  • De omzet vanuit Google Ads en Microsoft Advertising is in 2019 met 256% gestegen tegenover dezelfde periode in 2018
  • Het aantal conversies vanuit Google Ads en Microsoft Advertising is in 2019 met 225% gestegen tegenover dezelfde periode in 2018
  • De conversieratio van Google Ads en Microsoft Advertising is in 2019 met 41% gestegen tegenover dezelfde periode in 2018 dankzij de focus op de algemene zoekwoorden in combinatie met sterke SEO-landingspagina’s
  • De ROAS is in 2019 met 60% gestegen tegenover dezelfde periode in 2018, dit met een stijging van 105% in kosten. Vaak zie je wanneer je meer uitgeeft, dat het verkeer wat je inkoopt duurder wordt, waardoor het rendement daalt. Wij zijn er in geslaagd om ondanks de stijging in kosten ook de ROAS met 60% te laten stijgen.

Waarom we trots zijn op de samenwerking met Dress your Parents?

NeoSEM wist de groeikansen voor Dress your Parents boven tafel te krijgen en slaagde erin om met iedere uitgegeven euro relevant verkeer naar de website te leiden. De SEA-campagnes vormde de basis voor de SEO-werkzaamheden. En het optimaliseren van de SEO-landingspagina’s zorgde voor een hogere conversie en lagere kosten voor de SEA-campagnes. Wat ons betreft een perfecte samenwerking tussen SEA en SEO!

Wat hebben we bereikt?

Schitterende resultaten voor Dress Your Parents

256%

extra omzet

41%

hogere conversieratio

60%

hogere ROAS

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!