De opdracht

Beplatingswinkel is een leverancier van dak- en wandbeplating. Eind 2015 zijn zij begonnen met een duidelijke en overzichtelijke webshop waar de klant gemakkelijk producten kan vinden en bestellen. Maar sinds hun start merkten zij dat de posities in Google laag waren en zij nauwelijks verkeer naar hun website hadden. Beplatingswinkel was wel bekend met de mogelijkheden voor adverteren, echter hadden zij hier weinig ervaring mee. Aan ons de taak om een online strategie uit te werken aan de hand van hun producten.

De uitvoering

  1. Zoekwoordenonderzoek
    Door middel van het zoekwoordenonderzoek kregen wij inzicht in het zoekgedrag van de potentiële klanten.
  2. Online strategie bepalen aan de hand van zoekwoordonderzoek en productaanbod
    Vervolgens hebben we aan de hand van dit zoekwoordonderzoek en het productaanbod een online strategie voor hen uitgewerkt.

Omdat de klant de omzet van zijn webshop wilde verhogen, hebben wij ervoor gekozen om de harvest-strategie te hanteren voor Beplatingswinkel. Met deze strategie focussen wij ons op de mensen die al verder in het aankoopproces zijn. Verder streven wij net als de klant naar een zo’n hoog mogelijk rendement. Wij houden altijd onze ogen open voor nieuwe kansen en spelen hier direct op in.

De resultaten

Deze online strategie bestaat met name uit Search Engine Advertising (SEA) oftewel Google AdWords en Bing Advertising. Voor elke euro die wij investeren in de campagnes krijgen zij gemiddeld 19,9 euro terug. Daarnaast zijn deze SEA-campagnes verantwoordelijk voor 43% van hun totale e-commerce omzet.

43% van de omzet komt uit AdWords

39,9% hogere gem. orderwaarde

19,1 gemiddelde ROI

Jij wilt toch ook online succesvol worden? Waar wacht je nog op?

Start nu