• Samen naar succes
  • Gericht op groei, gestuurd op data
  • Hecht team met topsportmentaliteit
Bottom-up benadering

Het See-Think-Do-Care model

Dit model omschrijft de fases die een klant doormaakt. Van het leren kennen van je bedrijf of merk, tot de aftercare na een aankoop. Van het zorgen voor bereik, tot het genereren van omzet en winst.

  • Eerst focus op geld verdienen! Je wilt als ondernemer kunnen blijven investeren in je bedrijf. Daarom willen we op korte termijn impact maken, zodat jij voor de lange termijn kunt blijven groeien.
  • Per fase een andere benadering Een verdediger reken je niet af op zijn doelpunten. Daarom kun je een See-campagne ook niet afrekenen op haar conversies. Iedere fase vraagt om een andere benadering.
  • Een bewezen strategie die werkt Wij hebben al tientallen ondernemers laten groeien, van startup tot miljoenen business. Daarom weten wij wat werkt (en wat niet)!
4.6 van 34 beoordelingen

Ik wil graag sparren over de groei van mijn organisatie

  • We hebben al tientallen ondernemers helpen groeien
  • Wij zijn echte specialisten in e-commerce
  • Maximaliseren van jouw omzet en winst

Laat een bericht achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op!

Het model in een notendop

Welke weg bewandelen mensen tot ze een aankoop doen? Het See-Think-Do-Care model (STDC-model) van Google helpt om wat meer grip te krijgen hierop.

  1. See. Je doelgroep moet eerst weten van het bestaan van jouw bedrijf of merk. Want hoe kunnen ze anders überhaupt bij jou terechtkomen en een aankoop doen? Je naamsbekendheid vergroten speelt in deze fase een belangrijke rol.
  2. Think. Deze fase draait meer om waarom mensen bij jou moeten kopen. Je doelgroep moet een positief gevoel krijgen bij jouw bedrijf.
  3. Do. In deze fase moet er geld verdiend worden. Zoals de naam als zegt; de bezoeker moet echt iets gaan doen (kopen!).
  4. Care. Laat een positieve indruk achter bij je klant. De aftersales. Goede reviews, upselling, cross-selling. Et cetera. Investeer ook hierin. Maak van je klanten amabassadeurs.
foto10

Het verschil per fase

1. Do-fase

Cash is king! Als ondernemer heb je geld nodig. Dit kun je vervolgens weer herinvesteren. In voorraad. Extra personeel. In je online marketing. In van alles. Het is dus belangrijk dat we zo snel mogelijk impact maken, zodat jij jouw onderneming nog verder en harder kunt laten groeien. Daarom starten we altijd met het optimaliseren van de Do-fase.

2. Think-fase

Mensen moeten bij jou willen kopen. Maar waarom zouden ze dat bij jou moeten willen? Het is belangrijk dat jij als ondernemer duidelijk antwoord hebt op die vraag. In deze fase is je content namelijk ontzettend belangrijk. Deze content moet aansluiten bij de positionering van jouw bedrijf. Een prijsvechter communiceert heel anders dan een high-end merk.

3. See-fase

Je kunt niet ergens iets kopen, als je niet weet van het bestaan. Je kunt nog zo’n geweldige winkel hebben, met de meest fantastische producten, maar als die op een verlaten plek staat, zal niemand bij je binnenlopen en iets kopen. Dus het is belangrijk dat mensen weten van je bestaan.

Wij werken inmiddels al ruim 10 jaar samen met NeoSEM. Wat wij enorm waarderen is dat het team altijd met ons meedenkt, zowel strategisch als operationeel. Daarbij lopen ze vaak een stap vooruit, denken ze proactief mee in optimalisaties en komen ze geregeld met slimme, concrete oplossingen. NeoSEM voelt als een verlengstuk van ons team.

gigameube
Alex van Drenth Giga Meubel

Wij werken inmiddels al meerdere jaren intensief samen met NeoSEM en ervaren hen als de perfecte partner. Ze weten zich écht te verplaatsen in onze doelgroep, denken proactief mee en komen regelmatig met verfrissende ideeën. Dankzij hun brede kennis en expertise zijn ze in staat om elk kanaal optimaal in te zetten en onze doelstellingen keer op keer te overtreffen.

bergtoys
Fokke Lingeman BERG Toys

Al jaren klant bij NeoSEM, die voor ons de vindbaarheid en advertentiecampagnes verzorgt. Dit tot tevredenheid. Goede communicatie en maandelijks inzicht in de cijfers.

in1keervc
Arend Flier in1keerVCA.nl
NeoSEM heeft ons uitermate goed geholpen met het optuigen van onze marketing automations. Specifiek gericht op het optuigen van sterke e-mail flows met de nodige technische integraties, zodat alles goed is gekoppeld en met elkaar praat. Jeffrin, bedankt voor je hulp tijdens dit proces!
hamilton penrose
Jeroen Geling Hamilton Penrose

Ik ben zeer tevreden over de samenwerking met NeoSEM. Sinds november vorig jaar zijn wij klant en ik kan met zekerheid zeggen dat ze geen loze beloftes doen. Ze denken echt met je mee en dit heeft geleid tot uitstekende resultaten. Onze webshop Horecaoutlet.nl heeft een significante groei in omzet ervaren, mede dankzij de nieuwe SEA-strategie die is geïmplementeerd.

barkruk
Jordi Jeelof Barkruk.nl

De juiste benadering per fase

Iedere fase benader je op een andere manier. Andere kanalen, (doelgroep)targeting, content en KPI’s. Je kunt een See-campagne niet afrekenen op sales. Om in voetbaltermen te spreken; je beoordeelt een verdediger ook niet op zijn doelpunten.

Bij NeoSEM starten we met het optimaliseren van de Do-fase. Wij willen zo snel mogelijk impact maken. Lees: geld verdienen. Dat is waar de Do-fase om draait. Vanuit daar werken we naar boven toe; Think en See.

De Care-fase mag uiteraard niet vergeten worden. Wij zien deze fase als een rode draad door alles wat je doet. Jouw interne organisatie is hierin ook erg van belang.

Do think see care
4.6 van 34 beoordelingen

Ik wil graag sparren over de groei van mijn organisatie

  • We hebben al tientallen ondernemers helpen groeien
  • Wij zijn echte specialisten in e-commerce
  • Maximaliseren van jouw omzet en winst

Laat een bericht achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op!

Ontmoet onze strategen