Het See-Think-Do-Care model
Dit model omschrijft de fases die een klant doormaakt. Van het leren kennen van je bedrijf of merk, tot de aftercare na een aankoop. Van het zorgen voor bereik, tot het genereren van omzet en winst.
-
Eerst focus op geld verdienen! Je wilt als ondernemer kunnen blijven investeren in je bedrijf. Daarom willen we op korte termijn impact maken, zodat jij voor de lange termijn kunt blijven groeien.
-
Per fase een andere benadering Een verdediger reken je niet af op zijn doelpunten. Daarom kun je een See-campagne ook niet afrekenen op haar conversies. Iedere fase vraagt om een andere benadering.
-
Een bewezen strategie die werkt Wij hebben al tientallen ondernemers laten groeien, van startup tot miljoenen business. Daarom weten wij wat werkt (en wat niet)!
Ik wil graag sparren over de groei van mijn organisatie
-
We hebben al tientallen ondernemers helpen groeien
-
Wij zijn echte specialisten in e-commerce
-
Maximaliseren van jouw omzet en winst
Laat een bericht achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op!
Het model in een notendop
Welke weg bewandelen mensen tot ze een aankoop doen? Het See-Think-Do-Care model (STDC-model) van Google helpt om wat meer grip te krijgen hierop.
- See. Je doelgroep moet eerst weten van het bestaan van jouw bedrijf of merk. Want hoe kunnen ze anders überhaupt bij jou terechtkomen en een aankoop doen? Je naamsbekendheid vergroten speelt in deze fase een belangrijke rol.
- Think. Deze fase draait meer om waarom mensen bij jou moeten kopen. Je doelgroep moet een positief gevoel krijgen bij jouw bedrijf.
- Do. In deze fase moet er geld verdiend worden. Zoals de naam als zegt; de bezoeker moet echt iets gaan doen (kopen!).
- Care. Laat een positieve indruk achter bij je klant. De aftersales. Goede reviews, upselling, cross-selling. Et cetera. Investeer ook hierin. Maak van je klanten amabassadeurs.
Het verschil per fase
1. Do-fase
Cash is king! Als ondernemer heb je geld nodig. Dit kun je vervolgens weer herinvesteren. In voorraad. Extra personeel. In je online marketing. In van alles. Het is dus belangrijk dat we zo snel mogelijk impact maken, zodat jij jouw onderneming nog verder en harder kunt laten groeien. Daarom starten we altijd met het optimaliseren van de Do-fase.
2. Think-fase
Mensen moeten bij jou willen kopen. Maar waarom zouden ze dat bij jou moeten willen? Het is belangrijk dat jij als ondernemer duidelijk antwoord hebt op die vraag. In deze fase is je content namelijk ontzettend belangrijk. Deze content moet aansluiten bij de positionering van jouw bedrijf. Een prijsvechter communiceert heel anders dan een high-end merk.
3. See-fase
Je kunt niet ergens iets kopen, als je niet weet van het bestaan. Je kunt nog zo’n geweldige winkel hebben, met de meest fantastische producten, maar als die op een verlaten plek staat, zal niemand bij je binnenlopen en iets kopen. Dus het is belangrijk dat mensen weten van je bestaan.
De juiste benadering per fase
Iedere fase benader je op een andere manier. Andere kanalen, (doelgroep)targeting, content en KPI’s. Je kunt een See-campagne niet afrekenen op sales. Om in voetbaltermen te spreken; je beoordeelt een verdediger ook niet op zijn doelpunten.
Bij NeoSEM starten we met het optimaliseren van de Do-fase. Wij willen zo snel mogelijk impact maken. Lees: geld verdienen. Dat is waar de Do-fase om draait. Vanuit daar werken we naar boven toe; Think en See.
De Care-fase mag uiteraard niet vergeten worden. Wij zien deze fase als een rode draad door alles wat je doet. Jouw interne organisatie is hierin ook erg van belang.
Ik wil graag sparren over de groei van mijn organisatie
-
We hebben al tientallen ondernemers helpen groeien
-
Wij zijn echte specialisten in e-commerce
-
Maximaliseren van jouw omzet en winst
Laat een bericht achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op!