sven scherm

Haal alles uit Facebook & Instagram

We don’t go online, we live online. Een veelgehoorde kreet over het internetgebruik van vandaag de dag. Eén van de belangrijkste zaken die we online doen, is het bijhouden van social media. Dagelijks brengen we uren door op de verschillende kanalen. Jouw potentiële klant dus ook.

Facebook, Instagram of Twitter zijn dan ook het perfecte kanaal om (opnieuw) in contact te komen met jouw toekomstige fans. Hoe vraag je je af? De online strategen van NeoSEM scheiden social advertising op twee gebieden: performance en branding.

Conversiegericht adverteren

Bij performance richten we ons voornamelijk op het draaien van directe conversies. Van alle bezoekers op jouw webshop rekent gemiddeld slechts 2% ook daadwerkelijk af. Maar wat doe je met die andere 98%?

Facebook leent zich tegenwoordig perfect als een remarketingkanaal. Hoe tof (en belangrijker: hoe effectief) zal het zijn als die sneakerfreak zijn paar Adidasjes vervolgens ook op Facebook terug ziet komen! Dynamische Remarketing maakt het mogelijk.

Werken aan je naamsbekendheid

Maar is Facebook niet juist het kanaal om een doelgroep op te bouwen? Om in contact te komen met een potentiële doelgroep?

Jazeker, en daarvoor is advertising gericht op branding of inspiratie. Je kan namelijk nog zo’n gaaf product hebben; als je doelgroep op dit moment geen actieve interesse heeft of niet van jouw bedrijf op de hoogte is, verkoop je ook niets. De algoritmes van Facebook maken het mogelijk om een nieuwe doelgroep aan te boren.

De voordelen van social advertising

Unieke targetingmogelijkheden

Het grootste voordeel van adverteren op social media zijn de uitgebreide targetingmethoden. Facebook heeft dankzij de aankoop van ‘profielenbedrijf’ Atlas bijvoorbeeld de mogelijkheid om het surfgedrag van mensen perfect inzichtelijk te krijgen. Zo kan het profiel van al bestaande klanten gekoppeld worden aan personen die nog niet bekend zijn met jouw bedrijf. Dé manier om nieuwe klanten te vinden.

Lagere kosten per klik

Daarnaast liggen de klikprijzen op social mediakanalen doorgaans aanzienlijk lager dan in bijvoorbeeld Google. Waar Google AdWords al door vrijwel alle grote en kleine bedrijven wordt omarmd, is social media nog erg in opkomst. Hierdoor vallen de kosten per klik (CPC’s) hier lager uit. Uiteraard draait het niet om de kosten van een klik, maar juist om wat die klik jouw bedrijf oplevert. Toch is het mooi meegenomen!

Geen tijd te verliezen: start nu!