Wees eens eerlijk, denk jij bij zoekmachine optimalisatie: ‘Dat kost mij alleen maar geld en ik verdien er niks aan’? Think twice!

Zoekmachineoptimalisatie is een intensief traject waarbij de inspanningen zich in een later stadium terugverdienen. Het kost Google gewoon even tijd om de aanpassingen mee te nemen in de rankings. Heb jij een website waarbij veel pagina’s diep verstopt zijn in de structuur, waar niet alle knoppen goed werken en waar geen duidelijke content op staat? Dan gaat er iets goed mis.

Door middel van een SEO analyse brengen wij de prestaties van jouw website in kaart. Wij onderzoeken waar verbeterpunten liggen om uiteindelijk een gebruiksvriendelijke website neer te zetten. En eentje die beter vindbaar is in de zoekresultaten. Want meer conversies via gratis verkeer, dat willen we toch allemaal?

Technische en on page optimalisaties

De SEO analyse gaat – in tegenstelling tot de SEO scan – in op de verbeterpunten. Alle bevindingen verzamelen we in een duidelijk adviesrapport. Hierin staat beschreven welke acties we ondernemen om jouw website te verbeteren. Wij onderscheiden de actiepunten in technische optimalisatie en on page optimalisatie.

Technische optimalisatie

Bij technische optimalisatie kijken we bijvoorbeeld of de broncode niet vervuild wordt met onnodige data. En of de URL’s logisch worden opgemaakt.

On page optimalisatie

Bij on page optimalisatie gaat het er bijvoorbeeld om dat er relevante content op de website aanwezig is en dat de page titles goed worden ingevuld. Deze mogen maar een maximum aantal tekens bevatten, anders worden ze afgebroken in de zoekresultaten. En dat wil je niet, want dat ziet er niet uit.

Door middel van een zoekwoordonderzoek kijken we op welke termen de website gevonden wordt in Google en waar kansen liggen om de websitestructuur uit te breiden. Het is bij ons trouwens ook mogelijk om eenmalig een zoekwoordonderzoek en opzet voor websitestructuur uit te voeren!

Dit krijg je van ons

  1. Rapport technische en on page verbeterpunten
    Wanneer je een SEO analyse door ons laat uitvoeren, ontvang je een rapport in PDF. Dit zijn alle verbeterpunten op een rij.
  2. Adviesrapport
    Naast de verbeterpunten, ontvang je ook een geheel op maat gemaakt adviesrapport in PDF. Hierin staan alle verbeterpunten én duidelijke uitleg om met de optimalisatie aan de slag te gaan.

Dit vraag je jezelf vast af

  1. Waarom raden wij tools voor automatische SEO-analyse af?
    Wat zou het heerlijk zijn als er een tool bestaat die een SEO-analyse doet en een to-do lijst meegeeft met wat je allemaal kunt gaan doen om je website te verbeteren. Ik help je even uit die droom: die bestaat helaas niet. De meeste tools gaan niet de diepte in en geven maar weinig uitleg hoe je het beste aan de slag kunt gaan. En zonder kennis van SEO, is het moeilijk daar mee te werken.
  2. Zijn er helemaal geen tools die jouw kunnen helpen?
    Jawel, er zijn een aantal tools die je wel kunt gebruiken om meer te weten te komen over jouw website prestaties. Bijvoorbeeld of jouw site mobielvriendelijk is of welke pagina’s Google indexeert. Deze tools helpen je met de basis, maar niet zorgen er niet voor dat jouw website goed presteert.
  3. Welke tools kun je wel gebruiken?
    Gebruik Google PageSpeed Insights om te bekijken hoe jouw website op desktop of mobiel presteert. Ontdek met Google Mobile Friendly test of jouw website geschikt is voor mobiele apparaten. Of gebruik de Yoast SEO plugin om de SEO check uit te voeren.

Kosten

Elke website is uniek en geen advies is hetzelfde. Daarom hebben wij geen vaste prijzen. Wil jij weten wat het kost om een SEO analyse te laten doen? Neem contact met mij op en dan overleggen we het. Maken we er een leuk prijsje van.