#NeoSEMinAmerika 5/5: Nieuwe mogelijkheden YouTube

TrueView for Reach, TrueView for Action en Maximize Bid Lifting

SEA

Sven Mulder

7 augustus 2018

Het kanaal YouTube wordt vooral gezien als een kanaal waarmee je je naamsbekendheid kunt vergroten. Voor het optimaliseren voor conversies en sitetraffic is dit kanaal minder geschikt, zegt men vaak. Google probeert hier echter steeds meer verandering in te brengen.

En met succes, denken wij. Op het Marketing Live-event maakte Google namelijk 3 nieuwe advertentiestrategieën bekend. Het gaat om Trueview for Reach, TrueView for Action en Maximize Lift Bidding.

Voor ons als performance marketeers is TrueView for Action het meest interessant. Daar gaan we vandaag dieper op in:

Met TrueView for Action bied je op basis van sitetraffic en waardevolle acties op jouw website. Hiermee optimaliseer je dus niet op basis van awareness, maar op basis van daadwerkelijke acties. Dit kunnen verschillende acties zijn: bezoek op je website, invullen van een formulier of een aankoop in jouw webshop.

YouTube wordt niet alleen gebruikt om amusement te consumeren. Het kanaal wordt ook gebruikt om te oriënteren op nieuwe producten en nieuwe dingen te leren. YouTube is niet voor niets de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Op deze gedragsintenties speelt Google goed in.

Hoe werkt Trueview for Action?

Trueview for Action is een nieuw campagne subtype binnen YouTube. Je focust je dus op sitetraffic en conversies. Dit doe je door een kop met een call-to-action toe te voegen aan je advertentie.

YouTube advertising

Even wat dingetjes op een rij:

  • TrueView for action is alleen beschikbaar in de in-stream campagnes;
  • De beschrijving bestaat uit maximaal 15 tekens. Hierin benoem je je product of actie.
  • De call-to-action bestaat uit maximaal 10 tekens. Hier spoor je aan tot actie, bijvoorbeeld ‘lees meer’, ‘boek nu’ of ‘bekijk actie’.
  • Je kunt TrueView for action aanmaken door bij het aanmaken van de campagne het doel ‘leads’ of ‘websiteverkeer’ te selecteren.

Meer weten of vrijblijvend sparren over jouw YouTube-campagnes? Bel vandaag nog met één van onze specialisten.

Bekijk de aankondiging van Jason en mij, vanuit Joshua Tree National Park: