Eerste inspiratie-event groot succes

NeoSEM × Webpower: e-mailmarketing

E-mailmarketing

Andy Vinkenborg

17 maart 2017

Een volle zaal, drie inspirerende sprekers en een gezellige netwerkborrel achteraf. Ons eerste inspiratie-event mogen we met recht een succes noemen!

Aho opent event

Samenwerking NeoSEM & Webpower

Samen met Webpower organiseerde NeoSEM afgelopen donderdag een event volledig gericht op e-mailmarketing. Ruim 50 aanwezigen kwamen op het event bij NeoSEM af.

Enkele weken geleden zijn NeoSEM en Webpower een exclusieve samenwerking aangegaan. Als partners willen de Barneveldse bedrijven lokale ondernemers groot maken in de wereld van e-mailmarketing. Hiervoor is een nieuw product – Webpower GO – ontwikkeld wat beide partijen in de markt gaan zetten.

publiek

Drie leerzame sessies

Even na tweeën trapte Jacco Bouw af. In 1999 richtte Jacco Webpower op. Door de jaren heen heeft het Barneveldse bedrijf een explosieve groei doorgemaakt. Webpower is marktleider op het gebied van e-mailmarketing in China en heeft tegenwoordig 6 vestigingen in Azië, naast 4 in Europa.

Jacco nam de bezoekers mee in de oneindige mogelijkheden van e-mailmarketing. Hij besprak inspirerende succesverhalen van onder andere Under Armour, Nike en Adidas. De mooiste case kwam van dichter bij huis: de Heineken Biertegoed-app. Op basis van geo-targeting en actuele tegoeden stuurt Webpower periodiek mailing naar alle gebruikers van de app. Door de relevantie en personalisatie haalt elke mail bovengemiddelde open rates.

Jacco presentatie

Na deze inspirerende woorden van Jacco, sprak onze Andy Vinkenborg de enthousiaste zaal toe over het belang van e-mail in de marketingmix. De boodschap van zijn presentatie: e-mailadressen zijn goud waard.

Maar hoe verzamel je die? En hoe zet je e-mailmarketing het slimst in voor jouw bedrijf? Na het delen van meerdere tips, gaf Andy het stokje door aan Tom Baas, performance marketeer bij VodafoneZiggo.

Tom vertelde de aanwezigen hoe VodafoneZiggo bestaande én nieuwe klanten inspireert en bindt. Bijvoorbeeld via de campagne #HeelHollandKijkt, waarbij Ziggo premium content gratis weggaf. De Formule 1 Grand Prix van Monaco en ‘El Clásico’ Real Madrid – Barcelona werden gratis uitgezonden. Zo trok het bedrijf nieuwe klanten en werden extra betaalde pakketten aangeboden bij bestaande klanten.

Amira iphone

Netwerken

Tegen vieren werd de inspiratiesessie afgesloten en de gezellige netwerkborrel afgetrapt. Onder het genot van catering van Alberto’s Italian en een drankje werden mooie contacten gelegd. Bekijk alle foto’s in ons speciale NeoSEM x Webpower fotoalbum op onze Facebook!

Aho Alberto Italian hapjes netwerken

Wat ons betreft een groot succes en voor herhaling vatbaar.

De opvolging van het event

Als je aanwezig was op het event van 16 maart of ingeschreven bent voor onze nieuwsbrief zul je een uitnodiging voor het volgende event ontvangen. Dit event zal plaatsvinden op donderdag 30 maart. bij Webpower ‘thuis’. De uitnodigingen zijn er inmiddels uit. Wil je ook graag komen? Stuur dan even een e-mail naar info@neosem.nl, dan sturen wij je de pagina waarop je je kunt aanmelden! Tijdens dit gratis event zullen we dieper ingaan op e-mailmarketing in het algemeen. NeoSEM is hier uiteraard aanwezig, wij hebben er weer zin in!