Tweede inpiratie-event groot succes

NeoSEM Content Event 2018

NeoSEM

Amira Hot

20 oktober 2017

Na weken van voorbereiding was het donderdag 18 januari eindelijk zo ver: het NeoSEM Content Event. Een inspirerende middag over content, social media, video marketing en de contentkalender.

Met een volle zaal, 3 leuke sprekers en een gezellige afsluitende borrel was het weer zeer geslaagd. Alle gasten bedankt voor alle positieve reacties! 😁

Paniek in de tent

De storm leek even roet in het eten leek te gooien: vlak voordat we naar de locatie wilden gaan, werden we gebeld. Sophie, onze Facebook Advertising specialist, kon helaas niet komen vanwege het weer. Super jammer natuurlijk. Ook lichtelijke paniek in de tent, want wat moesten we nu doen? Flexibel als we zijn improviseerden we een extra koffiepauze.

Vol goede moed door

De crisis was opgelost en vol goede moed vertrokken Jet, Erik en Amira naar de BLUS. Tijd om de zaal NeoSEM-proof te maken. Voor iedereen lag er een goodie bag op de stoel en een naamkaartje bij de bar klaar. Het liep storm en binnen no time zat de hele zaal vol.

Jet-en-Erik-BLUS

Tijd voor de sprekers

Edith van Luik trapte de dag af: een presentatie over contentmarketing en hoe zij het met haar blog heeft aangepakt. Maar hoe creëer je betekenisvolle en waardevolle content? Hoe zorg je dat je doelgroep zich aan je bindt? Ze nam de bezoekers mee in haar eigen succes. Op haar eigen sieraden blog selecteert ze de leukste trends en mooiste sieraden. Daarnaast gaf ze hen een kijkje in de contentstrategie van bol.com.

Een paar goede tips van Edith om over na te denken:

  1. Vertel je verhaal en biedt inspiratie, informatie en entertainment.
  2. Laat je klanten content voor je maken, gebruik die content op jouw kanalen.
  3. Zorg voor een goede balans in paid, owned en earned media.

Edith van Luik

Na deze handige tips van Edith, sprak Arjen Jongeling de enthousiaste zaal toe over het belang van videomarketing. Met Dotts Commercial Films maakt hij met zijn team reclamefilms die geoptimaliseerd zijn om online in te zetten. Zo deed hij dit bijvoorbeeld voor Noppies, Gamepc.nl en dameskledingmerk La Ligna.

Welke soorten video’s kan je voor welke boodschap inzetten? Hoe verloopt het traject van creatieve sessie tot de draaidag zelf? Kern van zijn boodschap: een video zegt meer dan duizend plaatjes en ook met een klein budget kan je doelgerichte converterende video’s creëren.

Arjen Jongeling

Als laatste introduceerde onze Amira Hot de NeoSEM content kalender. Een handige online tool om alle content te organiseren in een compleet overzicht. Met als succescase de contentstrategie voor Mijngarage.nl inspireerde ze de gasten om direct aan de slag te gaan met de kalender.

Amira Hot

De afsluitende borrel

Rond vijf uur werd het einde van de kennissessies ingeluid met een borrel. Tijd om te netwerken en nieuwe contacten te leggen. Bekijk alle foto’s in ons speciale NeoSEM Content Event fotoalbum op Facebook!

Blij met je goodie bag? Laat het ons vooral weten door #neosem te gebruiken. Of stuur je foto naar info@neosem.nl. Worden wij blij van 🙂