ralf-groen

Ralf Groen

Projectmanager bij MijnGarage

Dit is MijnGarage

MijnGarage helpt klanten onafhankelijk aan de beste prijs voor hun auto-onderhoud. Geen onverwacht hoge prijzen achteraf, maar all-in prijzen die duidelijkheid geven over de prijs van autoreparatie en -onderhoud. Met ruim 1.500 aangesloten vakgarages heeft MijnGarage landelijke dekking. Hierdoor is er altijd een garage bij jou in de buurt.

Het startpunt

Op MijnGarage kun je 24 klussen boeken. Deze klussen zijn weer onder te verdelen in zo’n 10 onderwerpen; ze hebben bijvoorbeeld te maken met APK keuringen, accu’s, koppelingen, distributieriemen, etc. De vraag vooraf was: welke klussen kunnen we zo goedkoop mogelijk inkopen?

Wat wij hebben gedaan

We hebben er als eerste voor gezorgd dat MijnGarage de maximale aanwezigheid had op het gebied van APK Campagnes in Google Ads en Bing Ads. Ook hebben we de campagnes en advertenties zo specifiek mogelijk gemaakt om de kwaliteitsscores te maximaliseren.

Daarnaast hebben we specifieke landingspagina’s aangemaakt voor SEO én SEA, dit kwam ook de kwaliteitsscores ten goede in Google Ads en Bing Ads. Het gaat om de volgende landingspagina’s:

  • Landingspagina’s op basis van locaties (APK keuring Amsterdam)
  • Landingspagina’s op basis van merken (APK keuring Volkswagen)

Er is getest met target CPA om tijd en geld te besparen. De campagnes die goed uit de test kwamen zijn door blijven draaien op deze Smart Bidding-biedstrategie. De tijd die we hiermee bespaarden konden we extra inzetten voor SEO-activiteiten.

Om de CTR te verhogen is er gebruikt gemaakt van geo ad customizers. Deze zijn doorgevoerd in de non-locatie campagnes. Dit houdt in dat wanneer iemand op zoek is naar een garage bij hem in de buurt hij zijn locatie krijgt te zien in de advertentietekst. De locatie van de persoon werd dynamisch meegenomen in de advertentie: ‘Boek nu uw APK in [Locatie]’.

De resultaten

  • De kosten per afspraak vanuit SEA zijn in 2018 met 30% gedaald
  • Het aantal afspraken vanuit SEA is in 2018 met 60% gestegen
  • De conversieratio van SEA is met 85% gestegen door de focus op APK keuringen én specifiekere (SEO-)landingspagina’s
  • Het aantal afspraken vanuit het organische verkeer is in 2018 met ruim 40% gestegen
  • Het totale aantal afspraken over de hele website is in 2018 met 20% gestegen

Winnaar van de Dutch Search Awards

We zijn apetrots dat we met deze case een prijs hebben gewonnen bij de Dutch Search Awards. In de categorie ‘Automotive’ heeft NeoSEM met deze case gewonnen van bedrijven als Mercedes en Volkswagen! Een superprestatie waar ons team keihard voor heeft gewerkt.

Ben jij de volgende case waar we vol trots over vertellen op verjaardagen en netwerkbijeenkomsten? Kom direct in contact met één van onze specialisten!

NeoSEM MijnGarage Dutch Search Awards

85% hogere conversieratio vanuit Ads

60% meer afspraken vanuit Ads

30% lagere CPA

Jij wilt toch ook online succesvol worden? Waar wacht je nog op?

Start nu