NeoSEM spreekt bij Google Nederland

Jason inspireert 35 collega-ondernemers over acquisitie & groei

NeoSEM

Jason Wu

8 juni 2017

Een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van NeoSEM! Afgelopen woensdag waren wij aanwezig op het Google Partnership Event. Ditmaal niet als aanwezigen om kennis op te doen, maar juist om kennis te délen.

Op uitnodiging van Frank van der Knaap, onze account strategist bij Google Dublin, werd Jason namelijk naar voren geschoven als spreker. Een beloning voor de groei van ons bureau, wat ook opvalt binnen Google.

Google Partners Nederland

Vincent Visser en Richard van Cleeff zijn binnen Google Partners Nederland verantwoordelijk voor de communicatie met alle badged Google Partners. Marketingbureaus die voldoen aan de voorwaarden van Google mogen zich Google Partner noemen.

Eén van de voordelen hiervan is continue ondersteuning en kennisdeling vanuit Google. Onder andere via het event waarop NeoSEM vorige week dus mocht spreken.

(Bekijk ons rijkgevulde Google Partner-profiel)

Groei valt op

Jason was logischerwijs blij met de uitnodiging. ,,We vallen op en dat is natuurlijk een goed teken. Naast onze groei, denk ik dat het komt door onze verschijning. Wie zijn we, wat doen we en vooral: hoe gaan we om met onze contacten binnen Google.”

,,Voor mij als ondernemer en voor ons als team is het een beloning. Ik zie het als een hoogtepunt voor NeoSEM, bereikt door het hele team. Echt een teamprestatie. Ik kan presteren door het team en we hebben het met z’n allen gedaan.”

Leuke reacties

Ruim een halfuur lang werd Jason ondervraagd door Richard. Hoe ziet het acquisitieproces eruit binnen NeoSEM, hoe ga je om met garanties die potentiële klanten willen en wat doe je als je merkt dat een klant niet aansluit bij jouw ambities?

Jason Wu (NeoSEM) spreekt bij Google Nederland
Als mentale support waren Sven en Andy natuurlijk mee naar Google Nederland

 

Na afloop ontving Jason verschillende positieve reacties van de aanwezige collega-ondernemers. ,,Ze vonden het een eerlijk verhaal en herkenden zichzelf erin. Ik vond het zelf ook goed gaan. Het is altijd leuk om mensen te inspireren en enthousiasmeren. Of het nu gaat over sales, netwerken of over NeoSEM zelf.”

Terug naar de basis

Jasons verhaal kwam in het kort neer op één belangrijk punt. ,,Natuurlijk is de basis dat je kwaliteit moet leveren. Als het goed is, doet iedereen dat. Maar toch liggen daar wel de kansen voor elk agency. Of je nou een AdWords-bureau bent of broodjes verkoopt. Je moet zorgen dat je broodjes goed zijn en de service voortreffelijk. Dit moet je niet alleen zeggen, maar ook doen.”

‘En teambuilding. Dat is voor mij enorm belangrijk.’

,,Uiteindelijk toont ondernemen veel gelijkenissen met bijvoorbeeld voetbal. Net als bij bijvoorbeeld Feyenoord is het belangrijk dat je een bepaalde cultuur creëert. Zorg ervoor dat het goed zit qua werkmentaliteit en -ethiek. Creëer een team waarbij mensen voor elkaar door het vuur gaan.”

,,Als je dit kunt aanvullen met eerlijkheid, ambitie, passie en kwaliteit, komt succes vanzelf. Daar ben ik van overtuigd.”

Jason Wu (NeoSEM) spreekt bij Google Nederland