NeoSEM bezoekt: Friends of Search 2019

Voor het vierde jaar op rij naar de Kromhouthal

SEA

Andy Vinkenborg

8 februari 2019

SEO en SEA staat niet stil. Hoe dynamisch ons werkveld is, bleek weer op de zesde editie van Friends of Search. Voor het vierde jaar op rij trok NeoSEM naar de Kromhouthal in Amsterdam voor hét search congres van Nederland. De 5 boeiendste sprekers uitgelicht:

Conversion Boosting Tactics Google Doesn’t Want You to Know About

3 jaar geleden waren het de mannen van Wolfgang Digital die inspireerden met hun RLSA-eyeopeners. Enkele jaren en 17 internationale onderscheidingen verder waren Brendan Almack & Alan Coleman terug. Hun belangrijkste boodschap: focus op het terughalen van kwalitatieve bezoekers. Hoe hoger het gemiddelde aantal sessies per gebruiker op de engagement op Facebook, hoe groter de kans op een daadwerkelijke transactie.

Achieve PPC Stardom with these Automation Tricks

Met de #2 invloedrijkste PPC-persoonlijkheid ter wereld, stond er met Frederick Vallaeys een ware legende op het podium. Zijn tool Optmyzr is een voorloper op het gebied van PPC-automation. Tijdens zijn inspirerende talk kwam vooral de elkaar versterkende combinatie van mens en machine naar voren. Google Ads scripts zijn daarin een goede eerste stap. Automatiseer het standaardwerk en focus op strategie.

An SEO Creative (R)evolution: using data and ideas to stay ahead

Linkbuilding wordt steeds lastiger. Geweldige PR-projecten en link earning campagnes leveren steeds minder links op. Kirsty Hulse van SEO-bureau Manyminds nam ons mee in de wondere wereld van linkbuilding. Wat zijn de contentvormen die nog wél links opleveren? Uit onderzoek blijkt dat product guides de meeste links opleveren, terwijl interviews de links van de hoogste kwaliteit opleveren. Maar bovenal: stop met infographics. Niemand linkt naar infographics.

SEO case Travix: 13 proven SEO tactics revealed

Wouter Kiel is global SEO manager bij Travix, het label achter onder andere CheapTickets en Vliegwinkel. Zijn jarenlange ervaring heeft hem 13 insights opgeleverd die gegarandeerd SEO-succes opleveren. Bijvoorbeeld real-time dynamische prijzen meenemen in paginatitels. Maar ook content pruning. Vaak levert het winst op door slechte content te verwijderen en de waarde naar goede content te verschuiven.

Everyone Loves A Good Story: The Five Characteristics of Effective Content

Als afsluiter beklom storyteller Melanie Deziel van StoryFuel het podium. Zij gaf een praktisch framework voor storytelling mee: TRUTH. Wanneer je jouw brand story hieraan ophangt boei je de lezer: Teach, Reputable, Unique, Tension, Human. Een leuke slotpresentatie van opnieuw een geslaagde editie van Friends of Search.

Organisator DDMA, bedankt en tot volgend jaar!

Wesley Friends of Search