Pieter-Bas Schmidt

Eigenaar Ehabo preventie

Dit is Ehabo preventie

Ehabo preventie is leverancier en adviseur van veiligheidsproducten. Al jarenlang zijn ze met de webshop actief met de verkoop van onder andere verbandkoffers, EHBO koffers, complete BHV uitrusting, veiligheidspictogrammen en verbandmiddelen. Ehabo combineert volledige uitgeruste EHBO koffers met losse veiligheidsproducten. Hierdoor kan men met een uitgebreid assortiment bijna elke klant bedienen. Door de jarenlange ervaring in de branche van BHV weet men bij Ehabo precies welke veiligheidsproducten haar klanten nodig hebben. Naast de webshop heeft Ehabo ook een fysieke winkel in Scherpenzeel.

De opdracht

Ehabo draaide zelf al jaren AdWords campagnes voor hun webshop. De belangrijkste doelstelling op dat moment was het verbeteren van het rendement. Uit de uitgevoerde quick scan bleek al snel dat besparing aan de kostenkant in het account mogelijk was. Door erg breed te adverteren werden er destijds veel onnodige kosten gemaakt. Ook kon het account verder uitgesplitst worden zodat er relevante advertentiegroepen zouden ontstaan. Tevens draaide er binnen het account nog geen Shopping-campagne. Hier konden wij wel mee aan de slag!

De uitvoering

Aan de hand van historische data uit het huidige account hebben we een nieuwe structuur uitgeschreven. Met deze structuur zijn we minder breed gaan adverteren om zo onnodige kosten te mijden. Door deze nieuwe structuur hebben we er ook voor gezorgd dat de advertenties beter aansluiten bij het zoekgedrag van de potentiële klant waardoor we meer relevante bezoekers trekken. Daarnaast hebben we een Google Shopping-campagne opgezet en hebben we dynamische remarketing opgezet. Uit data bleek namelijk dat 38% van de mensen meer dan 1 interactie nodig heeft om over te gaan tot een aankoop.

Door deze nieuwe structuur voor de search-campagnes en het inzetten van onder andere Google Shopping is vanaf maand 1 de ROI (rendement op investering) van het account toegenomen. Aan de kostenkant hebben we een hoop onnodige kosten kunnen wegsnijden. Door het wegsnijden van veel onnodige kosten hebben we ook een gedeelte van het verkeer weggesneden. Ondanks minder verkeer is de totale omzet ook toegenomen.

De resultaten

Resultaten na een samenwerking van een jaar:

  • ROI-verbetering van 148%.
  • Totale omzetgroei van 9%
  • Daling van advertentiekosten van 55%
  • Netto omzetgroei van 48%
  • Conversieratio verbeterd van 2,39% naar 3,21%.

Waar wacht jij nog op? Tijd om je campagnes een kickstart te geven! Bel vandaag nog met onze AdWords-specialist Chris.

48% omzetgroei

148% hogere ROI

34% hogere conversieratio

Jij wilt toch ook online succesvol worden? Waar wacht je nog op?

Start nu