De week van Andy Vinkenborg

Van UX-designs voor de Jaarbeurs tot 'speeddaten' op de HAN

NeoSEM

Andy Vinkenborg

6 juli 2017

Ons trotse mannenteam (sorry Amira en Elise) kreeg een paar maanden geleden een stevige dosis oestrogeen toegediend. Jet & Ed verschenen in de NeoSEM-aanvalslinie. En niet alleen doen ze toffe dingen voor nog toffere klanten, vooral zijn ze fanatiek bezig voor NeoSEM zelf.

Waarschijnlijk heb je gemerkt dat we extreem actief zijn sinds onze twee contentspecialistes binnenstapten.

‘De week van’

Leuk? Zeker! Maar dat maakt wel dat ik ineens ‘De week van’ moet gaan schrijven. Ergens ook een stiekeme ode aan mijn grote vriend Jasper.

,,Maar ik heb helemaal geen interessante week”, bracht ik nog in. En ik meende het. Totdat ik terugkijk op deze week en ik kan zeggen: ik heb toch wel weer vette dingen mogen doen. Speeddaten, nieuwe strategieën presenteren en complete websitetrajecten uitwerken.

Een kijkje in de week van Andy:

Maandag: Baklava & Jaarbeurs

Standaard trappen we de week af met een weekopening. Hoe is de vorige werkweek verlopen? Wat staat er voor de komende periode op de rol? En heeft iemand ergens hulp bij nodig? Een mooi vertrekpunt voor alle collega’s om de boel op scherp te zetten en met een schone lei te beginnen.

Als soort blessuretijd van het Suikerfeest bracht Amira een hele bak baklava mee. Omdat de familie Hot geen gierige is, wordt al dit lekkers binnenkort voor iedereen beschikbaar. Houd Catering Very Hot in de gaten!

Catering Very Hot Baklava CRO UX-designs Jaarbeurs

Gesteund door deze mierzoete maar water-in-je-mond-laten-lopende traktatie liet ik de creatieveling in mij los. Met Suite Seven zijn we bezig voor een onwijs toffe klant: de Jaarbeurs. We mogen de designs voor de nieuwe website ontwikkelen. Vandaag was het na de wireframefase tijd om te kijken naar de daadwerkelijke designs. Als conversiespecialist schoof ik aan om een UX-sausje over de designs heen te gieten: waar zijn klanten gevoelig voor en hoe speel je daarop in?

Eén van mijn slechte eigenschappen (vindt mijn vriendin) is dat ik werk mee naar huis neem. Dus heb ik – na het bereiden van een magistrale maaltijd, je krijgt niet zomaar 4 Michelinsterren – de hele avond doorgewerkt. TED Talks, de mail wegwerken en begonnen met The Lean Startup van Eric Reis. Een vruchtbare avond!

Dinsdag: minor Brandmanagement

De dinsdagochtend stond grotendeels in het teken van Autohopper. Voor deze leuke opdrachtgever draaien wij onder andere de AdWords-campagnes. We zijn bezig geweest met het implementeren van de nieuwste Google-features.

Vandaag kwam ook het nieuws naar buiten dat Google een recordboete van 2,42 miljard euro moet betalen. Ze zouden hun monopoliepositie hebben misbruikt om eigen producten (Google Shopping) voorrang te geven. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de impact van Shopping op webshops. Wordt ongetwijfeld vervolgd…

‘s Middags gaven 5 HAN-studenten hun eindpresentatie. Het afgelopen halfjaar onderzochten zij de positionering van NeoSEM. Een leerzame middag, waar we als bedrijf op gaan voortborduren.

‘s Avonds: meerdere rondjes langs mijn favoriete blogs en oude White Board Fridays terugkijken.

HAN Minor Brandmanagement

Woensdag: Meetings, meetings, meetings

Op woensdag ben ik de vergaderruimte eigenlijk niet uitgeweest. Van 09.00 tot 17.00 zat ik bijna continu in meetings. Nieuwe webconcepten presenteren, potentiële klanten en een tussentijdse meeting met een bestaande relatie. Een leuke en gevarieerde dag, maar ook een hele zware!

De vergaderruimte kennen jullie inmiddels van bovenstaande foto’s, dus die bespaar ik jullie.

Donderdag: nieuwe collega & Bosch Beton

NeoSEM groeit als kool. Daarom zijn we continu op zoek naar jong talent en ervaren krachten. Donderdagochtend hadden Jason en ik een meeting met een potentieel nieuwe collega. Inmiddels hebben we zijn jawoord binnen. Dat betekent dat we vanaf september opnieuw versterkt worden, waarover later meer!

De middag stond voornamelijk in het teken van Bosch Beton. Voor deze nieuwe klant tuigen wij de Google AdWords-campagnes volledig op. Tijd om mijn Duits bij te spijkeren. Jawohl!

Vrijdag: speeddaten & bowlen

Ik zei het al: NeoSEM groeit als kool. En ook ons salesteam kan wel wat nieuwe impulsen en extra handjes gebruiken. Daarom doen wij mee aan de HAN-minor Sales. Vrijdagochtend werden 24 studenten en bedrijven aan elkaar gekoppeld via een speeddate.

HAN Minor Sales

Jason, Zahir en ik kregen 8 potentiële salestijgers tegenover ons en gingen op zoek naar de perfecte match. Uit meerdere leuke kandidaten, kozen wij voor Carlo. Vanaf september komt ook hij ons team versterken. Welkom, vriend!

‘s Avonds luidde ik het weekend in op de bowlingbaan. Mijn vriend en oud-collega Corné organiseerde het Netbeauty-personeelsuitje. Omdat ze wel wat kwaliteit konden gebruiken, werd ik ingevlogen. Zonder bedreiging 1e… Thanks voor de gezelligheid, Corné!

De Week Van

In vogelvlucht was dat mijn week. Uiteindelijk toch een heel gevarieerde. Tijd om het stokje door te geven aan… SEO-specialiste Amira. Alvast veel plezier met haar week!